Hoera!! erik odijk - Erik Odijk The Academy of the Sublime is geslaagd!
Dankzij 184 donaties die samen € 9.693 opleverden voor erik odijk. Superbedankt voor het bijdragen via voordekunst.
Erik Odijk The Academy of the Sublime
De publicatie 'The Academy of the Sublime' toont mijn tekeningen, fotografie en werk in de openbare ruimt...
erik odijk
beeldend kunstenaar
initiator van TAotS, de kleine school van het sublieme.
10 projecten gesteund
9.693
van € 7.650
4 jaar
geleden
181 donateurs
126%VERLENGING
126% succesvol
Campagne afgelopen
gepauzeerd
126% NIEUW DOEL
€ 9.693
opgehaald
van€ 7.650
nieuw: € 0
4
jaar
geleden
181
donateurs
Hoera!
Dit project is helemaal voordekunst. De financiering is geslaagd. Via de updates houdt de projectmaker je op de hoogte van de ontwikkelingen rond dit project.
Maybe you've always been wondering what the Sublime really means? Met De publicatieTAotS: The Academy of the Sublime; De kleine School van het Sublieme, willen wij een aantal invalshoeken tonen... Bent u de diegene die dit boek dat ik wil maken gaat steunen?
'power of place' 2007.
Distinguo;'ik maak onderscheid'; 'Neem de dingen aandachtig in ogenschouw'.'De wereld is een Voorstelling'.
Anima Telluris(latijns voor Aardziel).
Anne Bruggenkamp in deze uitgave:
'De vereniging is subliem in haar streven, de mogelijkheid van het diep gevoelde. De werkelijkheid onttrekt zich nooit. Ze wil ervaren worden, tranen die zich zachtjes verenigen met het water uit de hemel. De hereniging is subliem in haar verdwaasdheid. Het lichaam verenigt zich met de wereld, het betekent de wereld in al haar onmetelijkheid. De afgrond van de onmetelijkheid is subliem. Het detail wordt alles en alles wordt detail.'
'verborgen landschap' 2015
Het boekThe Academy of the Sublime toont mijn werk in retrospectief vanaf 2005 tot aan nu met 150 beelden die mijn oeuvre samenbrengen in de vorm van een ‘zwaar’ tijdschrift, fors van formaat. De uitgave zal drie katernen beslaan waarin mijn drie werkdisciplines - de tekenkunst, kunst in het landschap en de openbare ruimte, fotografie en video – zijn opgenomen die zich op hun beurt weer verbinden door crossovers in die drie werkvelden.
Sinds de jaren ’80 plaats ik mijn werk in de context van het Sublieme dat ik heb ervaren in adembenemende landschappen in Noord Amerika, Azië, Scandinavië en Europa. Door deze ervaringen ben ik de filosofie over het sublieme in relatie tot de natuur en het landschap gaan bestuderen. Met mijn werk wil ik laten zien hoe ik de intensiteit van het sublieme overbreng op de toeschouwer, veelal in de vorm van de picturale representatie. Daarnaast probeer ik het begrip te duiden in een hedendaagse beleving waarin de betekenis van het sublieme meerduidig is geworden en de intense ervaring, de schok, óók bewerkstelligd kan worden buiten het natuurlijk domein.
Deze inzichten zullen worden belicht door een aantal schrijvers, Anne Bruggenkamp, Paul Roncken, Hans Maarten van den Brink en Ilja Leonard Pfeiffer. Joost Grootens heb ik gevraagd het boek vorm te geven en Jap Sam Books is de uitgever.
'Erik Odijk is er als kunstenaar op uit om zijn publiek te laten verdwalen en Wanderlust aan te leren. Voor hem houdt geen enkele natuurervaring zich aan grenzen. De natuur is per definitie grensoverschrijdend, transcendent. En daarbij is de opdracht van het Antropoceen om gewone en alledaagse ervaringen in twijfel te trekken, omdat anders die negatieve spiraal van Antropocene natuurveronachtzaming niet wordt doorbroken. Het sublieme staat symbool voor dezelfde grensoverschrijdende ervaring als in de 18e eeuw maar gaat dit keer niet hand in hand met een verlangen om de natuur te evenaren, maar met een zeer indringende opdracht om het eigen gedrag bij te stellen. Het sublieme richt zich niet op het goddelijk of de natuur, het richt zich vanaf nu op de mens zelf.'
A desire to ‘live deep and suck out all the marrow of life’ Thoreau 1854, Walden.
ontwerpvoorstel Studio Joost Grootens.
Drukwerk is één van de mooiste verschijningsvormen in materialiteit. Het gedrukte boek is een prachtige manier van genoegdoening; het verzilveren van Beeld en Taal in een tastbaar object. Versnipperde beelden (in de vele geheugens, collecties en het digitale domein) worden zo hersteld en het Idee wordt zichtbaar in de samenhang.
'Ambient three', 2015
De echte intensiteit van zowel beeld als tekst wordt zichtbaar in de vorm en het formaat van de uitgave.
Intensiteit van structuren en texturen in het tekenwerk, in de details...
De intensiteit van - de taal, - de observatie in beeld en taal,- van gefotografeerde landschappen en natuurkunstwerken in de open(bare) ruimte.
Het ontwerp van Joost Grootens is straks de ultieme verschijningsvorm van TAotS, een uitgave waarin we inzichten delen, verbanden leggen, verbeelden en aanhaken aan een tijdsgevoel.
'We' zijn in deze coöperatie. H.M. van den Brink, Anne Bruggenkamp, Ilja Leonard Pfeijffer, Paul A. Roncken en Erik Odijk.
Met dank aan A en B Cultural Producers, Hollandse Meesters, Studio Fokbros en Uitgeverij Jap Sam Books.
Maybe you've always been wondering what the Sublime really means? Met De publicatieTAotS: The Academy of the Sublime; De kleine School van het Sublieme, willen wij een aantal invalshoeken tonen...Bent u de diegene die dit boek dat ik wil maken gaat steunen?
Distinguo;'ik maak onderscheid'; 'Neem de dingen
Maybe you've always been wondering what the Sublime really means? Met De publicatieTAotS: The Academy of the Sublime; De kleine School van het Sublieme, willen wij een aantal invalshoeken tonen... Bent u de diegene die dit boek dat ik wil maken gaat steunen?
'power of place' 2007.
Distinguo;'ik maak onderscheid'; 'Neem de dingen aandachtig in ogenschouw'.'De wereld is een Voorstelling'.
Anima Telluris(latijns voor Aardziel).
Anne Bruggenkamp in deze uitgave:
'De vereniging is subliem in haar streven, de mogelijkheid van het diep gevoelde. De werkelijkheid onttrekt zich nooit. Ze wil ervaren worden, tranen die zich zachtjes verenigen met het water uit de hemel. De hereniging is subliem in haar verdwaasdheid. Het lichaam verenigt zich met de wereld, het betekent de wereld in al haar onmetelijkheid. De afgrond van de onmetelijkheid is subliem. Het detail wordt alles en alles wordt detail.'
'verborgen landschap' 2015
Het boekThe Academy of the Sublime toont mijn werk in retrospectief vanaf 2005 tot aan nu met 150 beelden die mijn oeuvre samenbrengen in de vorm van een ‘zwaar’ tijdschrift, fors van formaat. De uitgave zal drie katernen beslaan waarin mijn drie werkdisciplines - de tekenkunst, kunst in het landschap en de openbare ruimte, fotografie en video – zijn opgenomen die zich op hun beurt weer verbinden door crossovers in die drie werkvelden.
Sinds de jaren ’80 plaats ik mijn werk in de context van het Sublieme dat ik heb ervaren in adembenemende landschappen in Noord Amerika, Azië, Scandinavië en Europa. Door deze ervaringen ben ik de filosofie over het sublieme in relatie tot de natuur en het landschap gaan bestuderen. Met mijn werk wil ik laten zien hoe ik de intensiteit van het sublieme overbreng op de toeschouwer, veelal in de vorm van de picturale representatie. Daarnaast probeer ik het begrip te duiden in een hedendaagse beleving waarin de betekenis van het sublieme meerduidig is geworden en de intense ervaring, de schok, óók bewerkstelligd kan worden buiten het natuurlijk domein.
Deze inzichten zullen worden belicht door een aantal schrijvers, Anne Bruggenkamp, Paul Roncken, Hans Maarten van den Brink en Ilja Leonard Pfeiffer. Joost Grootens heb ik gevraagd het boek vorm te geven en Jap Sam Books is de uitgever.
'Erik Odijk is er als kunstenaar op uit om zijn publiek te laten verdwalen en Wanderlust aan te leren. Voor hem houdt geen enkele natuurervaring zich aan grenzen. De natuur is per definitie grensoverschrijdend, transcendent. En daarbij is de opdracht van het Antropoceen om gewone en alledaagse ervaringen in twijfel te trekken, omdat anders die negatieve spiraal van Antropocene natuurveronachtzaming niet wordt doorbroken. Het sublieme staat symbool voor dezelfde grensoverschrijdende ervaring als in de 18e eeuw maar gaat dit keer niet hand in hand met een verlangen om de natuur te evenaren, maar met een zeer indringende opdracht om het eigen gedrag bij te stellen. Het sublieme richt zich niet op het goddelijk of de natuur, het richt zich vanaf nu op de mens zelf.'
A desire to ‘live deep and suck out all the marrow of life’ Thoreau 1854, Walden.
ontwerpvoorstel Studio Joost Grootens.
Drukwerk is één van de mooiste verschijningsvormen in materialiteit. Het gedrukte boek is een prachtige manier van genoegdoening; het verzilveren van Beeld en Taal in een tastbaar object. Versnipperde beelden (in de vele geheugens, collecties en het digitale domein) worden zo hersteld en het Idee wordt zichtbaar in de samenhang.
'Ambient three', 2015
De echte intensiteit van zowel beeld als tekst wordt zichtbaar in de vorm en het formaat van de uitgave.
Intensiteit van structuren en texturen in het tekenwerk, in de details...
De intensiteit van - de taal, - de observatie in beeld en taal,- van gefotografeerde landschappen en natuurkunstwerken in de open(bare) ruimte.
Het ontwerp van Joost Grootens is straks de ultieme verschijningsvorm van TAotS, een uitgave waarin we inzichten delen, verbanden leggen, verbeelden en aanhaken aan een tijdsgevoel.
'We' zijn in deze coöperatie. H.M. van den Brink, Anne Bruggenkamp, Ilja Leonard Pfeijffer, Paul A. Roncken en Erik Odijk.
Met dank aan A en B Cultural Producers, Hollandse Meesters, Studio Fokbros en Uitgeverij Jap Sam Books.
Via emailbevestiging van correcte adresgegevens is het opstuurproces van TAotS, het boek, van start gegaan. reageer svp. of stuur zelf een mailtje naar Jap Sam Books. We zijn inmiddels gewend aan nog meer geduld opbrengen, ik ook... maar ben nog meer gewend geraakt aan de stilte... die binnenkort toch plaats zal gaan maken voor een ontwakend nederland met bijkomende ruis en veels te weinig neerslag.
De ervaring van geluid en ruimte! Hoe dat nu is…
‘Awe of the day’, daar waren ze opeens, twee shockerend laagvliegende F16’s, het geluid achter zich aan sleurend, de eerste liet z’n buik zien, in de tweede zag ik de piloot… gisteren was dat 1 op 1 moment, los van ruis in die smetteloze hemel red-shade blue. Vandaag wordt er heel wat afgevlogen op maaihoogte, een beetje zieke zwarte sachembij vliegt even niet.
In de ervaring van de lente van 2020voel ik me deel van een andere structuur dan alleen het menselijke. Erik of het klein insectenboek.
na opening van het pakket...afgelopen zaterdag per post gekomen...
We wachten op de zendingen van de drukker en gaan dan zo spoedig mogelijk de pakketjes maken en aan jullie opsturen. Ons geduld wordt op de proef gesteld, op meerdere fronten, maar een jaartje wachten op dit boek was toch echt de moeite waard!
"Achter de deuren van de cultuursector voltrekt zich een drama"
"Hoeveel pijn en waar precies is nu de vraag. De Kunsten in ons land zijn kwetsbaar en een beleid van opschorten en voorschieten zal niets doen om het wankele evenwicht te behouden. En zelfs met voldoende pijnstillende injecties zal de minister moeten nadenken over een toekomstscenario: wat blijft er straks over van de markt waarvan cultuur met de drastische bezuinigingen van 2012 afhankelijk is gemaakt?" (redactioneel van Roos van der Lint, de Groene Amsterdammer nr. 15)
Puur genieten! Laatste puntjes op de i. Eindredactie van het nieuwe boek van kunstenaar Erik Odijk: The Academy of the Sublime. Bijna klaar voor druk. Ontwerp door SJG Joost Grootens / Dimitri Jeannottat. Met tekstbijdragen van Hans Maarten van den Brink, Anne Bruggenkamp, Erik Odijk, Ilja Leonard Pfeijffer en Paul Roncken. Mede mogelijk gemaakt door Mondriaan FondsAmsterdams Fonds voor de Kunst (AFK) Jaap Harten Fonds en publieksfinanciering / crowdfunding voordekunst. Het wordt prachtig!
Eleonoor Jap Sam.
in bovenstaande show zijn werken van mij te zien die ook in het boek staan... en prachtig werk van de collega's uiteraard. Verder moeten we echt nog meer geduld hebben... het spijt me...
Deze update is alleen zichtbaar voor donateurs.
Log in om deze update te bekijken.
Seelenwanderung, Gelderse biënale 2019, Arnhem. Kunstwerk voor en in de openbare ruimte langs de route van de St. Jansbeek in het centrum van Arnhem. Erik Odijk 16 Januari 2019. D.O._redi 14 October 2019.
Refugio de Polillas is de titel van een in situ installatie die ik wil plaatsen in de nabijheid van de Waalse kerk om zo deze gotische monumentale gevel van dit gebouw uit de 15e eeuw onderdeel te maken van dit kunstwerk. De Kerk is gelegen aan de St. Jansbeek, Beekstraat Arnhem. De gevel is een markant front met een opvallende rode deur. In vroege tijden zag je vaak schuurtjes tegen - en rondom kerkgebouwen geplaatst. Dit beeld wil ik weer opnieuw een betekenis geven met een nieuw onderkomen. Ik breng het begrip schuilplaats terug tot een eenvoudige constructie, beschutting voor regen en wind. Op de achterwand van de binnenzijdevan de schuur zal een monumentale tekening te zien zijn van een nachtvlinder, een zeldzaam roze exemplaar van het Roesje, een nachtuiltje dat veel voorkomt in deze omgeving. Het harige kleed, Kwetsbaarheid, de driehoekige vorm en andere (heidense) betekenissen rond dit nachtdier vormen de motivatie voor deze tekening.
De schuur zal worden uitgevoerd in hout, balken en planken, een met underlayment verhoogde vloer, een transparant dak en zijramen van melkwitte kanaalplaten om de tekening licht te geven. De achterzijde van het schuurtje meet 280 cm. hoog, het dak vormt een opgaande lijn van 12 graden tot 380 cm. De driehoekige constructie van het transparante dakdeel vormt het markante esthetische beeld van de Abri. Geïnspireerd op een abri-bushalte in Noord Frankrijk in een gehucht met 8 huizen/boerderijen.300 x 340 cm. (10,2 m2.) meet het vloeroppervlak van de toegevoegde ruimte. Het object is geplaatst in relatie tot - de maatvoering van het kerkstoepje van natuurstenen tegels en de bestrating van kinderhoofdjes voor het gebouw tot aan de ‘straatgrens’, een tegenpatroon van klinkers rondom het kerkgebouw, - en de zuidwestgevel met balkon en laag zijraam en hoge spitsboogvensters waarvan ééntje dichtgemetseld (afstand gevel tot ‘straatgrens’ is 340 cm.). De kleur zal opvallend zijn. Het gebouw is rijksmonument.
Schuilplaats voor Nachtvlinders. Refugio de Polillas. De[Waalse kerk in Arnhem](https://nl.wikipedia.org/wiki/Waalsekerk(Arnhem) is gebouwd in het begin van de 15e eeuw, als kapel bij het toenmalige Agnietenklooster. Na 1636 is zij opgenomen geweest in het complex van het St. Catharina Gasthuis. Sinds 1751 is de kerk in gebruik van de Waals-Hervormde Gemeente. De kerk is ernstig beschadigd in september 1944 en is gerestaureerd in 1950-52.
DeWaalse Kerk Arnhem, of Agnietenkapel, is een kerk uit het begin van de 15e eeuw en het enige overblijfsel van het Agnietenklooster, het nonnenklooster van de franciscaanse zusterorde van de heilige Agnes. Het gebouw is in gotische stijl en is een Rijksmonument.
In 1636 stierf het klooster uit en werden de gebouwen bij het St. Catharina Gasthuis gevoegd. Sinds 1751 is de kerk in gebruik van de Waals-Hervormde Gemeente. In 1860 kocht de Waals-Hervormde Gemeente het gebouw en vond er een verbouwing plaats onder leiding van architect Lucas Hermanus Eberson, waarbij onder meer de tussenverdieping verdween.De kerk raakte ernstig beschadigd in september 1944 tijdens een bombardement in de Slag om Arnhem. Het gebouw werd gerestaureerd in 1950-1952 en kreeg daarbij een nieuwe voorgevel in traditionalistische stijl.
Eerste uittocht Deze eerste verbanning van Waalse bevolkingsgroepen naar de noordelijke provincies wordt de eerste vluchtelingengolf genoemd (‘premier refuge’). Zo ontstonden er, zij het in beperkte mate, naast de Nederlandstalige protestantse gemeenten ook Franstalige gemeenten: Waalse kerken. Zij staan aan het begin van de introductie en het vaste voet aan de grond krijgen van de ideeën van Johannes Calvijn. De eerst geloofsbelijdenis gebruikt door de Nederlandse protestantse kerken werd eerst in het Frans geschreven door de Belgische reformateur Guido de Brès, discipel van Calvijn. De belijdenis is geïnspireerd door de Franse geloofsbelijdenis die twee jaar eerder werd geschreven en gebruikt in de Franse gereformeerde kerk. In 1562 werd zij vertaald in het Vlaams. De twee eerste nationale synodes van 1571 en van 1578 waren tweetalig vanwege de significante aanwezigheid van Waalse kerken. Later besloot men om begrijpelijke redenen dat de Franstalige kerken zich apart zouden groeperen. De gemeenschap van Waalse kerken werd gesticht in het laatste kwart van de 16e eeuw in de Republiek der Zeven Verenigde provinciën, in Middelburg als eerste in 1571, vervolgens Amsterdam in 1578 en daarna de andere grote steden. De val van Antwerpen in 1585 deed het aantal vluchtelingen naar het noorden toenemen. In totaal zijn tijdens de eerste ‘refuge’ 43 Waalse kerken gesticht.
Tweede uittocht Toen Lodewijk de 14e in 1685 het Edict van Nantes herriep, hadden veel Franse protestanten al hun toevlucht tot Nederland gezocht. Vanaf dit moment groeide hun aantal aanzienlijk. Een voorzichtige schatting spreekt van 75.000 Franse protestanten die naar Nederland kwamen, waarvan op zijn minst twee derde zich definitief zou vestigen. Op natuurlijke wijze zochten zij aansluiting bij de Fransen die zich al in het land gevestigd hadden en die van oudsher banden met Frankrijk hadden. De Waalse kerken vingen de vluchtelingen op en boden hen Franstalige diensten waarbij ze ook hun verbannen familie terugzagen. De Waalse synode besloot bovendien de Franse vluchtelingen te steunen in de vorm van collectes en andere vormen van steun. Zodoende namen de Waalse kerken het initiatief in het betrachten van solidariteit en opvang, iets wat later een van de opvallendste kenmerken van de nieuwe Republiek zou worden in haar houding ten opzichte van vluchtelingen.
(Het Edict van Fontainebleau werd op 18 oktober 1685 door Lodewijk XIV van Frankrijk uitgevaardigd. Het was een herroeping van het Edict van Nantes uit 1598, waarin de vrijheid van de hugenoten (Franse protestanten) was vergroot. Door het Edict van Fontainebleau werden de hugenoten deze rechten weer ontnomen.)
Het edict zorgde inderdaad voor de gewenste vrede voor een paar decennia, totdat Richelieu de hugenoten in 1629 een aantal rechten weer ontnam (Edict of Vrede van Alais ontnam hun 38 forten). De hugenoten waren erg impopulair., historisch betrokken bij opstanden, het onderwerp van samenzweringstheorieën, en de druk op de koning om eens en voor altijd een einde te maken aan de R.P.R. (Religion Prétendue Réformée - de Zogenaamd Hervormde Religie) was groot. De hugenoten waren evenmin tolerant als de katholieken. De publieke opinie was ontdaan door de discriminatie van katholieken in de Verenigde Provinciën, door de Engelse Test Act van 1678, die katholieken uitsloot van ambten (2000 weigeraars werden gevangengezet, of zelfs in de Languedoc, sommige kantons van Normandië, of Poitou waar de calvinisten, op sommige plaatsen in de meerderheid, de katholieken verdrukten. Lodewijk XIV, die met de vorderende jaren steeds devoter katholiek werd, gaf uiteindelijk toe aan de druk,en trok het edict in 1685, mede op aandringen van zijn biechtvader François d'Aix de La Chaise, definitief in, waarop 50.000 hugenoten vluchtten naar Nederland, Engeland, de Kanaaleilanden en Brandenburg-Pruisen. De herroeping van het Edict van Nantes in oktober 1685 heet formeel het Edict van Fontainebleau.
Betekenis van Mariposa, en associaties…
Mariposa is een Spaanse naam voor meisjes.
De betekenis is vlinder De naam Mariposa wordt het vaakst gegeven aan Amerikaanse meisjes. (6 keer vaker dan aan Nederlandse meisjes.)
'Seelenwanderung'... onder deze titel is momenteel de Gelderland Biënale in de binnenstad van Arnhem te zien tot en met 17 November '19. In de shelter naast de Waalse kerk is een tekening te zien.
Alle donateurs van TAotS die voor een 'xtra page' hebben ingetekend krijgen een prent van deze tekening. En als u het origineel wilt zien dan is een middagje Arnhem centrum de moeite waard want er zijn nog meerdere kunstwerken van Biënale deelnemers te zien, allemaal gesitueerd langs de recent teruggekeerde St. Jansbeek.
'Ángel Rosa'. Houtskool en pastelkrijt op papier, 240 x 273 cm.
Pagina ter Introductie van de uitgave in de nieuwe komende catalogus van de uitgever Jap Sam Books. Officieel nu met ISBN nr. ...maar we zitten nog in het vormgevingsproces, tekstredactie en vertaling... Ander goed nieuws is dat onze begroting nu 100 % gefinancierd is dankzij de bijdrage van het Jaap Hartenfonds.
De beeldredactie is klaar. Het ontwerp met de beelden is visueel ook klaar en het is fantastisch, Het ontwerp van Studio Joost Grootens, Joost en Dimitri Jeannottat, is geniaal van structuur! De volgende stap is de tekstredactie en de vertalingen in het Engels en de plaatsing van de stukken in de drie katernen... een dag of 14... en dan gaan we richting het drukproces na alle puntjes op de i.
Het boek is ook ècht een ecologisch statement...
De xtra pagina xl als tegenprestatie is in productie en wordt een beauty!
de zomer begint nu... wij gaan aan het boek werken en gaan in het volgende seizoen jullie geduld belonen... nu zijn we blij met het resultaat en ik bedank iedereen nogmaals, we are 181 + STRONG! somewhere in October... ...
In een essay beschrijft Hans Maarten van den Brink een wandeling, als een collage van gedachten, aantekeningen en aforismen. Vermoedelijk passeren tijdens zijn wandeling een aantal schrijvers en schilders waaronder Rilke, Burke, Lyotard, Jesaja, Nescio en Cézanne. Waar het pad op uitkomt weet nog niemand.
...de nepalese ganzerik... ook 1 van mijn favourite bloemen, elk bloemblad een hart dat zichtbaar doorbloedt... om te vieren nogmaal dat dankzij jullie deze campagne zo snel een succes werd en dat we dus nog even rustig door kunnen gaan met werven voor wat extra's.... love again, Erik.
laat het oranje havikskruid symbool zijn voor het bereikte doel ...
TAotS community, ik ben trots op jullie... we gaan nog even door in de ons resterende tijd maar jullie hebt t mogelijk gemaakt en in zo'n rap tempo... dat is een extra stimulans... I love you all.
Deze update is alleen zichtbaar voor donateurs.
Log in om deze update te bekijken.
Deze update is alleen zichtbaar voor donateurs.
Log in om deze update te bekijken.
“Ik geloof dat er iets is dat ons ontstijgt: een bron die groter is dan wij en die we kunnen voelen, maar niet vatten. Muziek plaatst je middenin dat mysterie.” (Sigiswald Kuijken) Muziek, de grootste Dionysische kunstvorm die er bestaat. Eigenlijk heeft elke grote kunst het muzikale nodig om haar ten volle te kunnen bevatten...
Jan & Ulrike
8-06-2019 20:45
Wij steunen graag een getalenteerd en bewezen maker.
wilma
8-06-2019 20:09
prachtige kunst om met meer mensen te delen
Iemand
6-06-2019 12:21
Ik vind het werk erg mooi van Erik. Het inspireert me. Dank
Lou Vos
6-06-2019 08:04
Omdat ik het sublieme heb ervaren in adembenemende landschappen, me verwant voel met de essentie van zijn werk. Het boek wil. Wanderlust.
Edel Verzijl
5-06-2019 11:18
Het werk van Erik is prachtig en uniek met een enorme diepgang door zijn talloze ervaringen in de natuur en het wezen hiervan.
Iemand
5-06-2019 09:04
Erik maakt veel werk op locatie, dat is kwetsbaar, en moedig. En zijn werk is geweldig.
Marcel Blom
4-06-2019 19:29
Ik heb zelf een werk van Erik Odijk en bewonder zijn verbeelding van en met de natuur.
Maartje Jaquet
3-06-2019 10:24
Ik ben heel benieuwd.
Albert Van Der Weide
2-06-2019 11:51
Het is goed voor Erik, goed voor de kunst en goed voor de wereld. De omgekeerde volgorde is ook functioneel.
giny vos
30-05-2019 17:11
giny vos
Gerard koek
30-05-2019 09:34
Een boek is ook een werk.
Ester
28-05-2019 21:16
Erik Odijk maakt prachtig werk.
Iemand
28-05-2019 18:26
Lijkt me een prachtig boek en initiatief
Iemand
28-05-2019 15:17
Erik maakt mooie dingen ........for old time sake
Frank van der Salm
28-05-2019 11:27
Erik Odijk is één van de meest authentieke, complexe, gevoelige en toegewijde kunstenaars van onze tijd. De wereld heeft hem nodig.
en 99 andere donaties zonder motivatie.
Hoera!
Dit project is helemaal voordekunst. De financiering is geslaagd. Via de updates houdt de projectmaker je op de hoogte van de ontwikkelingen rond dit project.