We moeten eens koffie drinken
We moeten eens koffie drinken is een boek met 20 gesprekken met wetenschappers en ondernemers over de creatieve industrie.
Ondernemerschap en innovatie zijn sinds enkele jaren niet meer weg te denken in het gesprek over deze sector. Maar wat betekent ondernemerschap in de creatieve industrie eigenlijk, waar praten we over als we het hebben over innovatie en wat is de creatieve industrie
We moeten eens koffie drinken
We moeten eens koffie drinken is een boek met 20 gesprekken met wetenschappers en ondernemers over de creatieve industrie.
Ondernemerschap en innovatie zijn sinds enkele jaren niet meer weg te denken in het gesprek over deze sector. Maar wat betekent ondernemerschap in de creatieve industrie eigenlijk, waar praten we over als we het hebben over innovatie en wat is de creatieve industrie eigenlijk?
Met een verwonderende en onderzoekende houding gaan we op zoek naar de ontwikkelingen op het snijvlak tussen de creatieve industrie en de culturele sector.
15 ondernemers / 5 wetenschappers
We interviewen 15 ondernemers over hun mening over, hun visie op en interpretatie van de creatieve industrie en vragen ze wat ‘ondernemerschap’ voor hen betekend. Daarnaast interviewen we nog 5 wetenschappers, kunnen zij verklaren waar de groeiende aandacht voor ondernemerschap en innovatie vandaan komt? Kunnen ze dat in een breder perspectief plaatsen? En waar praten we eigenlijk over als we het over de creatieve industrie hebben?
Tot nu toe hebben we gesproken met : Jeroen Everaerts, Florentijn Hofman, Roos Meerman, Joost Seegers, Levi van Veluw, Geert Mul, Brendan Jan Walsh, Yuri Landman, Chris Gruijters, Juliet Gagnon, Evana Kuik, Banaz Palani, Thomas Dahm, Martijn Stevens, Arjan van den Born, Ruben Jacobs en Erik Stam. De overige 3 houden we nog even geheim.
Vormgeving & fotografie
Bij de vormgeving van het boek werken we samen met vormgeefster Jolijn Ceelen en fotograaf Sten Petersen. Door zowel de vorm als de fotografie in een vroeg stadium bij de ontwikkeling van het concept te betrekken, zorgen we ervoor dat inhoud, vorm, beeld en concept elkaar versterken.
Meer weten over wie we zijn? Check dan de website van We moeten eens koffie drinken
Tomatenvezels
Voor de productie van het boek zijn we een samenwerking aangegaan met de academische uitgeverij Eburon , Papierfabriek Schut Papier en drukkerij MVL Group. We maken voor zowel het omslag als het binnenwerk gebruik van tomatenvezelpapier en daarmee wordt het eerste boek dat van kaft tot kaft van dit papier is gemaakt. Zo wordt het niet alleen een mooi en interessant boek, maar ook nog eens hartstikke duurzaam geproduceerd.
Voor wat, hoort wat
Jij helpt ons het boek maken en daar zijn we je echt eeuwig dankbaar voor. Maar daarnaast geven we je er ook iets voor terug.
Afhankelijk van het bedrag dat jij in het boek investeert, ontvang je natuurlijk het boek zelf en/of alvast enkele uitgewerkte artikelen. Maar daarnaast kun je ook kiezen voor een heerlijke koffieproeverij of barista cursus van Cup of Blackbird bij First Things First& Blommers: een van de beste koffieplekken van Nederland. Zo leer je ook nog eens alles over het branden en zetten van het perfecte kopje koffie.
Bij bedragen boven de €500,- is het goed om even contact met ons op te nemen. Dan kijken we meteen wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Meer weten?
Het grootste gedeelte van het boek financieren we zelf en met enkele partners. Dit bedrag is het laatste zetje om het boek ook daadwerkelijk te kunnen maken. We besteden het vooral aan het duurzame (en unieke) karakter van het boek.
Help jij ons dit boek te maken?
Kijk voor meer informatie op de website, of blijf op de hoogte via de Facebookpagina van We moeten eens koffie drinken.
Nieuwste donaties

Iemand
13-07-2015 19:50Omdat we het initiatief en Koen en Jozien een warm hart toedragen. Hartelijke groet, Aletta en Geert

Lisa Niehoff
12-07-2015 13:53Het is een tof idee en ik word altijd erg warm van ondernemersverhalen!

Jean-Maxim van Dijk
12-07-2015 10:26Vanwege dat kratje waar Jozien op staat.