Neem de tijd: *STILL : en ervaaR in deze film van 2 min en 44 sec proef je iets van *STILL
Maar wat is *STILL eigenlijk en waarom deze campagne?** *STILL biedt je een niet alledaagse manier om de tijd te nemen voor je omgeving en jezelf. Het begint bij een speciaal kunstwerk op een mooie plek. Daar wordt je hartelijk ontvangen en gaat *STILL van start
Neem de tijd: *STILL : en ervaaR
in deze film van 2 min en 44 sec proef je iets van *STILL
Maar wat is *STILL eigenlijk en waarom deze campagne?**
*STILL biedt je een niet alledaagse manier om de tijd te nemen voor je omgeving en jezelf.
Het begint bij een speciaal kunstwerk op een mooie plek. Daar wordt je hartelijk ontvangen en gaat *STILL van start met een presentatie gevolgd door een lekkere maaltijd en een schatkist vol verhalen. De Pijp is de plek voor de eerste editie.
Het kunstwerk en de schatkist naderen nu hun voltooiing en deze campagne is bedoeld om de presentatie- en communicatiemiddelen voor *STILL te kunnen realiseren.
En het glas dan? Welke rol speelt dat?
Glas is een direct in het oog springend deel van het kunstwerk waarmee *STILL begint. Het glas omvat straks het materiaal dat aan de basis staat van de kerngedachte achter *STILL: Zout. De glazen onderdelen van het kunstwerk zijn intussen geblazen bij Hot Marks Glasblazerij in Ootmarsum door David Beliën.
En het filmpje?
Dankzij filmmaker Gemma Rijnders zie je in het filmpje glaskunstenaar David Beliën aan het werk in de Glasblazerij van het Nationaal Glasmuseum in Leerdam.
Dat moment bleek een belangrijke inspiratiebron voor *STILL en dat wil ik alvast met je delen. Met de speciale orgelimprovisatie door Jos van der Bijl en de registratie daarvan door Ferdinand Beuse heeft *STILL ook Klank gekregen.

Maar wat is *STILL dan nog meer?**
Met *STILL ga je de omgeving net even rijker dan normaal waarnemen, ervaren en bevragen. Je gaat op pad met bijzondere inspiratie voor al je zintuigen. Het draait om mensen en omgeving, en hun verhalen. Hun werk, inspiratie, creaties, overwegingen en uitingsvormen. Nu, in het verleden en ook vaak met een knipoog naar de toekomst. En deze editie draait om De Pijp.

Dat klinkt uh…. en nu praktisch?
De eerste editie van *STILL begint dus in De Pijp in Amsterdam, in de Oranjekerk. Daar staat straks het kunstwerk klaar, dat ook *STILL heet.
De materialen van het kunstwerk: glas, iepenhout, linnen, wol, zout en aluminium zullen op hun eigenzinnige wijze een rol spelen tijdens het hartelijke ontvangst en de presentatie.
Dan volgt een smaakvol ontbijt of spetterende lunch, tegelijk geserveerd met de Schatkist van De Pijp. Het is een schatkist vol verhalen die je hoogstwaarschijnlijk niet, of maar deels kent, zelfs als je in De Pijp woont. Soms indrukwekkende maar geen zware verhalen. Eerder vrolijk en verwonderlijk, met een kwinkslag en onverwachte combinaties. Genoeg tot je genomen? In de schatkist ligt ook De Plattegrond klaar, en daarmee ga je op pad door De Pijp.
Vond je het een mooie ervaring en wil je er iets van meenemen? Misschien een goed moment om het Souvenir voor Thuis aan te schaffen.

En dit is er nu nog nodig om *STILL volledig te maken:
* ontwerpen van de huisstijl
* bouwen van de website
* tekstredactie door Thecla Berghuis
* weven van het tafellinnen door Sannie de Vries
* vervaardiging van speciaal servies
* vervaardigen van de Schatkist door Hans Pieterse
* fotografie door Sandra Haverman en Christian Sandoval
* drukwerk verzorgd door Raddraaier
* uit glas geblazen souvenirs door David Beliën
i.s.m Mark Locock van Hot Marks in Ootmarsum
Met deze campagne hoop ik dat dat gaat lukken.

Oké, de basis is dus bijna klaar en de rest is uitgedacht.
Kan de TESTFASE dan misschien al snel beginnen?
Ja! *STILL draait om het samenspel van zintuigen in de echte wereld. Bij *STILL wordt daarom zo min mogelijk met digitale media gewerkt. En nu met corona is dat extra bijzonder want door zoveel digitaals in je leven raak je behoorlijk afgestompt.
*STILL is ook al snel corona-proof aan te bieden, want proefsessies zijn vanaf een verlichte lockdown prima af te stemmen op de regels van dat moment. Ook de goed te ventileren Oranjekerk is daarom een fijn startpunt.
*STILL gaat in deze ronde voor 7500,--**
Daarmee zijn in ieder geval de huisstijl en de website, de redactie van de verhalen in de Schatkist, de bijbehorende foto's en de eerste Souvenirs te realiseren.

Doe je mee? Prachtig!
Voor 25 euro
kun je individueel deelnemen aan één van de 40 proefsessies van *STILL. Dat betekent: kennismaking met het kunstwerk, aansluitend ontbijt of lunch, het lezen van de verhalen uit de Schatkist, en dan op pad door De Pijp.
Voor 50, 75, 100, 125, 150 of 175 euro:
Fijn! Geboekt voor 2 tot 7 mensen. Datum voor de proefsessie volgt, afhankelijk van hoe snel corona De Pijp uit is.
Voor 160 euro:
een sessie en een Souvenir. Ieder Souvenir is uniek, gemaakt van handgeblazen glas.
Voor ieder oneven aantal euro's vanaf 11 euro:
Je ondersteunt *STILL en ik houd je op de hoogte. Ook ontvang je het verhaal 'ONEVEN' uit de Schatkist; een Verhaal voor Thuis.
Er komen 40 proefsessies die al van start kunnen gaan als het kunstwerk en de Schatkist (sample) helemaal af zijn. Bij deelname kan ook rekening gehouden worden met je maaltijdwensen. Bij een fysieke beperking kan er begeleiding voor de wandeling geregeld worden.
Zijn alle 40 proefsessies soms uitverkocht of wacht je liever tot het helemaal officieel van start gaat? Dan kies je een 30,-- kaartje. Daarvan gaat 5 euro in de Solidariteitspot. Voor iedere 5 verkochte kaartjes kan *STILL dan iemand verrassen met een gratis kaartje.

Ik hoop van harte dat ik je enthousiast heb gemaakt!
buro Olm, Geertina Hendriksen
Nieuwste donaties

Ieke ~ Grietje Dorenbos
25-05-2021 13:18Ik ben nieuwsgierig naar het anders / opnieuw beleven van De Pijp in Amsterdam , door deelname aan het project STILL in De Pijp.

Een donateur
15-05-2021 09:40Kunst voor ieder/keunst for de mienskip

Jantine Heuvelink
10-05-2021 20:15Origineel, persoonlijk en krachtig in z'n eenvoud, ik zie er naar uit om me te laten meenemen door Still.