Help mee aan het realiseren van de pilot editie van The Cameo Series. Vijf-handgemaakte filmsets gebaseerd op wereldberoemde commercials. Dit is jouw moment of fame!
Frank en Michiel, wie? Het kunstduo Frank en Michiel studeerde samen aan de kunstacademie ArtEZ in Arnhem. in 2013 wonnen zij de Tent Award Publieksprijs en de filmprijs van het Bonnenfantenmuseum voor hun afstudeerfilm 'Things that may not really be there'. De film was in heel
Help mee aan het realiseren van de pilot editie van The Cameo Series. Vijf-handgemaakte filmsets gebaseerd op wereldberoemde commercials. Dit is jouw moment of fame!
Frank en Michiel, wie?
Het kunstduo Frank en Michiel studeerde samen aan de kunstacademie ArtEZ in Arnhem. in 2013 wonnen zij de Tent Award Publieksprijs en de filmprijs van het Bonnenfantenmuseum voor hun afstudeerfilm 'Things that may not really be there'. De film was in heel Europa te zien op de JCE Bïennale. Frank en Michiel zijn nog steeds een ongeëvenaard duo. Ze werkten samen met o.a. Het van Gogh museum, Toneelgroep Oostpool en Code rood. Het werk van Frank en Michiel is een mix van film, decorbouw en performance. Houtje touwtje bouwwerk versus de gelikte stijl van reclames. Het draait allemaal om het juiste perspectief. Recentelijk ontvingen ze beiden een Jong Talent beurs van het Mondriaan Fonds. Daarmee konden ze beginnen met hun grootste project tot nu toe 'The Cameo Series'.

Wat is The Cameo Series?
Met het project The Cameo Series onderzoeken Frank en Michiel de invloed van de moderne media op de relatie tussen kunst en haar publiek. Ze hopen zo bewustwording te creëren omtrent het hedendaagse individualisme, de behoefte aan de constante, onophoudelijke zweem aan aandacht van de 21ste eeuwse mens en de rol die de moderne (sociale) media daarin spelen. Dit willen ze doen door een expositie te initiëren van twaalf - op reclame gebaseerde - filmsets waarin de bezoeker in staat is een commercial op te nemen. De bezoeker speelt daarbij de hoofdrol; opdat iedereen even kan ervaren hoe het is om het middelpunt te zijn van onze commerciële, en consumerende samenleving. De bezoeker als supermodel met de rotsen van Dolce & Gabanna als zijn wereld.
Frank en Michiel vroegen zich af hoe het zou zijn om het nieuwe model van Chanel te zijn? Om de wind door je haar te voelen gaan op de set van een Dolce & Gabbana campagne?

The Cameo Series is een project in ontwikkeling.
Tot nu toe hebben Frank en Michiel 6 filmsets gemaakt en werken ze toe naar een grote tentoonstelling met 12 sets waarin je als bezoeker je eigen reclame kan opnemen.
Omdat zij de filmsets van The Cameo Series vooralsnog alleen afzonderlijk van elkaar tentoongesteld hebben, willen ze door middel van een Pilot editie testen hoe de sets samen komen. Frank en Michiel willen onderzoeken wat het oplevert als ze alle sets bij elkaar brengen en hoe ze de filmbeelden uit de sets samen kunnen laten komen. Daarbij dient de Pilot editie ook als technische doorloop om te ontdekken hoe een opstelling met meerdere sets in de praktijk moet worden uitgevoerd.

Waneer?
De Pilot Editie van The Cameo Series vind plaats van 21 september tot 29 september 2019. (o.a. tijdens de Kunstnacht in Nijmegen) In samenwerking met Galerie Bart presenteren wij dan de Pilot Editie in het Honig Complex gedurende twee weekenden waarin de installatie open is voor publiek.
Om deze Pilot Editie te verwezenlijken hebben Frank en Michiel uw steun nodig.
Ze hebben al steun mogen ontvangen van het Niemeijer fonds, Galerie Bart, Gemeente Arnhem en het Heij Konijn Fonds maar zelfs met een eigen investering is het net niet genoeg om helemaal uit de kosten te komen. Daarom willen ze via crowdfunding €4500,00 inzamelen zodat ze de juiste apparatuur kunnen huren en assistenten in dienst kunnen nemen.
Met een bijdrage van u zouden Frank en Michiel hun droom project kunnen realiseren!
Bij voorbaat hartelijk bedankt en hopelijk zien we u binnenkort schitteren in de filmsets van The Cameo Series!
Met vriendelijke groeten,
Frank en Michiel

Credits to:
Inspiration images: Chanel, Guerlain, Eau de Rochas, Nike, Gucci, Dolce&Gabbana, Marlboro.
Sound: Adidas -FUTURECRAFT 4D RISE
Nieuwste donaties

Laura van den Berg
17-09-2019 13:18Yess meer Cameo Series! Dat steun ik graag :)

Iemand
6-09-2019 11:02Omdat ik voor de kunst ben!

Maarten Draaijer
4-09-2019 17:41Top project! En een poster boven je bed! Wat wil je nog meer?!