Help je mee om mijn boodschap in de lucht te krijgen?
Mijn eerste baantje was op vliegveld Teuge. Daar knoopte ik de letters voor de luchtreclames aan elkaar. 's ochtends om 5 uur zat ik al op de fiets om een paar euro's te verdienen. Nu ben ik beeldend kunstenaar en heb ik zelf een boodschap die ik met een reclamevliegtuig de lucht in wil sturen. Dat kan alleen met jouw
Help je mee om mijn boodschap in de lucht te krijgen?
Mijn eerste baantje was op vliegveld Teuge. Daar knoopte ik de letters voor de luchtreclames aan elkaar. 's ochtends om 5 uur zat ik al op de fiets om een paar euro's te verdienen. Nu ben ik beeldend kunstenaar en heb ik zelf een boodschap die ik met een reclamevliegtuig de lucht in wil sturen. Dat kan alleen met jouw steun!
Van 7 t/m 10 februari 2019 wil ik dagelijks een reclamevliegtuig de lucht insturen bij Art Rotterdam met de tekst 'I want everyone to know'. Om vier vluchten te kunnen uitvoeren en de actie vast te leggen, heb ik 2000 euro nodig. De vluchten dagelijks tussen 13 en 14 uur plaats en worden uitgevoerd door Aerial Media. Fotograaf Gert Jan van Rooij legt de vlucht vast als deze over de Van Nelle-fabriek vliegt.
Over 'I want everyone to know'
'I want everyone to know' is een uiting van het onvermogen om de dingen die je met iedereen zou willen delen, te kunnen delen. Die onmacht wil ik benadrukken door de tekst zo 'luid' mogelijk en zo publiek mogelijk, met een reclamevliegtuig de lucht in te sturen.
De tekst, 'I want everyone to know' gaat over alle dingen in je leven die zo bepalend zijn voor wie je bent, maar die je niet naar buiten brengt. Omdat er omstandigheden zijn waardoor dat niet kan, uit schaamte, angst voor afwijzing, omdat je een ander in bescherming neemt, of omdat het niet past in het beeld dat anderen van je hebben. Of zelfs het beeld dat je van jezelf hebt.
Ik denk dat dit een universeel thema is dat veel verder gaat dan de gangbare opmerkingen dat iedereen op social media alleen maar succesverhalen publiceert. Want zo kun je tekst natuurlijk ook lezen: als een schreeuwerig exhibitionisme van het ego. Helemaal in de context van een kunstbeurs, waar iedere kunstenaar vooral gezien wil worden.
Besteding van het geld
Het geld dat met deze actie bijeen gebracht wordt, wordt besteed aan de huur van het reclamevliegtuig en de kosten van de fotografie.
Mocht het onverhoopt vanwege weersomstandigheden of aangepaste regelgeving in het luchtruim niet mogelijk zijn om de vluchten uit te voeren, dan worden er geen kosten in rekening gebracht en krijg jij je geld terug.
In ruil voor je bijdrage kun je kiezen uit een aantal tegenprestaties. Alleen doneren zonder tegenprestatie? Dat kan ook.
Kies wat bij je past
- Originele goodies met 'I want everyone to know'-print: kies uit buttons, totebag, T-shirt of tanktop.
- Een smaakvolle lunch op de Euromast, in aanwezigheid van de kunstenaar, én met uitzicht op de reclamevlucht!
- Hoogwaardige print (30 x 45 cm) van de foto van de rondvlucht op het moment dat het vliegtuig over de Van Nelle-fabriek vliegt, gemaakt door Gert Jan van Rooij.
- De mogelijkheid om deze reclamevlucht nogmaals te laten uitvoeren op een plek en moment dat jij bepaalt!
Meer over mij en over mijn werk vind je op mijn website mariekegelissen.com. Of volg me op Facebook.


Nieuwste donaties

Een donateur
29-01-2019 14:59Het is altijd fijn om een collega kunstenaar te steunen.

Madeleine
29-01-2019 06:08Omdat ik het leuk vind als Marieke haar plan kan uitvoeren

Stefan Yordanov
28-01-2019 22:42verbeelding moet steun hebben!! Goede vlucht Marieke!!