Game On
Hoe trek je nieuw publiek dat moeilijk te bereiken is.
Wat is Game On
Game On is een theatraal experiment waarmee we nieuw publiek, dat weinig of nooit naar theater gaat, verleiden naar onze locatievoorstellingen te komen. De voorstelling begint bij het eerste contact.
Stel je voor: er valt een brief op je deurmat waarin staat dat je mee kunt doen aan een spel. Deze brief geeft toegang tot een website waar je een opdracht krijgt: 'Maak een foto van een grasspriet en uploadt die'. Als je dat hebt gedaan, krijg je een ‘digitaal grasveld’ te zien met daarin jouw foto. Nu krijg je weer een volgende opdracht. Zo word je stap voor stap meegenomen, tot je uiteindelijk in onze voorstelling belandt.
Dit gaan we doen
We maken acht try-outs vanuit de vraag: Hoe leggen we het eerste contact met nieuw publiek?
Werkt het als we mensen op straat rechtstreeks aanspreken? Prikkelen we de nieuwsgierigheid met mysterieuze QR-codes in lijstjes van mos geplakt aan lantaarnpalen? Kunnen we mensen via een game verleiden om naar een voorstelling in het bos te komen? Of kunnen we beter een leegstaand winkelpand omtoveren tot een woud vol vogels? En wat gebeurt er als we tijdens een voetbaltoernooi argeloze bezoekers in een boomstammenconcert onderdompelen?
De resultaten van de acht try-outs verwerken we in twee voorstellingen.
Ter afronding organiseren we een seminar met geïnteresseerden uit de kunst-, cultuur-, en natuursector. Hierin delen we de opgedane kennis van het hele traject.
Daarom ondersteun je Game On
Wij zijn ervan overtuigd dat Waterlanders' voorstellingen een veel breder publiek aanspreken dan we tot nu toe bereiken. Game On richt zich met name op mensen die niet snel naar theater gaan. Dankzij jouw steun kunnen wij deze mensen actief opzoeken.
Wij gaan onze nek uitsteken, help jij ons deze uitdaging aan te gaan?
Bart, Remco, Eric, Erik
- Website: Waterlanders.info
- Facebook: Volg Game On op facebook
- Twitter: Twitter mee over Game On