Text: Sara van Woerden (initiator Imaginary Game Soundtrack project)
for english, see below
How-To-Draw? (‘To draw’ begrijp ik hier ruimer dan het letterlijk tekenen, het kan een actie zijn uitgevoerd in elk materiaal of medium, vaak met elkaar gecombineerd.) Deze vraag is de zelfontwikkelde richtlijn binnen mijn praktijk.
How to draw a horse?
How to draw things on TV?
How
Text: Sara van Woerden (initiator Imaginary Game Soundtrack project)
for english, see below
How-To-Draw? (‘To draw’ begrijp ik hier ruimer dan het letterlijk tekenen, het kan een actie zijn uitgevoerd in elk materiaal of medium, vaak met elkaar gecombineerd.) Deze vraag is de zelfontwikkelde richtlijn binnen mijn praktijk.
How to draw a horse?
How to draw things on TV?
How to draw a selfportrait on the roof?
How to draw parties in general?
Vanuit deze How-To-Draw richtlijn, formuleerde ik de vraag:
How To Draw a soundtrack for an imaginary game? / Hoe klinkt een soundtrack voor een denkbeeldig spel?
Om tot een antwoord te komen, vroeg ik andere kunstenaars om mee te denken over een respons op deze vraag. Dit leidde tot 10 Imaginary Game Soundtracks, muzikale reflecties op de vraag wat een denkbeeldig spel kan zijn: een bordspel, de soundtrack zelf als spel, het idee ‘spel’, of een combinatie hiervan.
Toen ik de eerste, ruwe schetsen van de tracks beluisterde wist ik dat er een album moest komen: de soundtracks zijn muzikaal, hebben een visueel karakter en zijn als geheel verrassend. Dit Imaginary Game Soundtrack Album wordt gelimiteerd uitgegeven door Les Ateliers Claus (Brussel).
Door de visuele kwaliteit van de tracks en de beeldende focus van de deelnemende kunstenaars presenteren we het album d.m.v. een tour.
De kunstenaars die een soundtrack maakten & meegaan op tour zijn:
Catherine Biocca (IT/DE), Sarah&Charles (BE), Marguerite van Sandick (NL), Lieven Segers (BE), Frank Koolen feat. UMGEBUNG (NL), Reinaart Vanhoe (BE), Robbert&Frank Frank&Robbert + Koenraad VDS (BE), Sara van Woerden (NL), Geo Wyeth (US).
De KICKOFF van de tour is 5 december 2015 bij KMPLT, Brussel en de Grande Finale is bij Brakke Grond in Amsterdam. In de tussentijd gaat de tour langs Antwerpen, Gent, Rotterdam en Berlijn. Steden waar vanuit de deelnemende kunstenaars hun praktijk uitoefenen.
De tour is niet enkel noodzakelijk om de soundtracks met het publiek te delen: de tour wordt een spektakel op zich. Het is een event met verborgen geluiden, een semi-informatieve presentatie, interactie, beeldend werk en diverse live-performances. It is going to be mad. Wij hebben in totaal 2,000 euro nodig voor het opbouwen van de merchandise stand met artikelen tijdens de 6 tourevents. Daarbij hebben wij de bijdrage nodig voor het drukken van flyers en posters.
Volg ons op twitter (@igsa_t) en Instagram (igsa_t) om meer te weten te komen en op de hoogte te blijven. Voor meer informatie of vragen over het project kunt u contact opnemen via [email protected].
Dit project wordt gesteund door Mondriaan Fonds.
--
How-To-Draw? (Herein I take drawing very broad: it can be any kind of action carried out in any material or medium, often combined with each other.) I use this question as a starting point for my work.
How to draw a horse?
How to draw things on TV?
How to draw a self portrait on the roof?
How to draw parties in general?
From this How-To-Draw guideline, I formulated the question:
How To Draw a soundtrack for an imaginary game? / How would a soundtrack for an imaginary game sound?
To come to an answer, I asked other artists to think about a response to this question. This led to 10 Imaginary Game Soundtracks, musical reflections to the question of what an imaginary game can be: a videogame, a board game, a soundtrack considered as a game or a combination of these.
When I received the first, raw sketches of the tracks I knew we had to make an album: the soundtracks are musical, original and while listening almost visually. This Imaginary Game Soundtrack Album is.published by Les Ateliter Claus (Brussels) as a limited edition.
Through the visual quality of the tracks and the visual focus of the participating artists, we present the album via a tour. A perfectly fitting and visual way actually ‘show’ our soundtracks.
The artists who made an imaginary game soundtrack & will join the tour are:
Catherine Biocca (IT/DE), Sarah&Charles (BE), Marguerite van Sandick (NL),Lieven Segers (BE), Frank Koolen feat. UMGEBUNG (NL), Reinaart Vanhoe (BE), Robbert&Frank Frank&Robbert + Koenraad VDS (BE), Sara van Woerden (NL), Geo Wyeth (US).
The tour KICKOFF will be on Dec 5th 2015 at KMPLT Brussel (BE), continuing in Antwerp (BE), Ghent (BE), Rotterdam (NL), Berlin (DE). The Grande Finale will be at Brakke Grond Amsterdam (NL).
To cover part of the costs, we need a contribution of 2000 euros. This will be used to build the merchandise stand with handmade merch items during the 6 tour events. In addition, we need it to make flyers and posters. The tour is not only there to share the soundtrack with the public: its a spectacle in itself. It is an event with hidden sounds, a semi-informative presentation, interaction, videos and various live performances. It is going to be mad.
Follow us on twitter (@igsa_t) and Instagram (igsa_t) to learn more and stay up-to-date. For more information, or questions please contact me via [email protected].
This project is supported by Mondriaan Fund.
Nieuwste donaties

Een donateur
4-12-2015 08:22fun/interesting/quite unique/, LUDIEK!!

Iemand
27-11-2015 08:43Omdat ik mijn vriendin Sara wil helpen met het van de grond krijgen van dit originele project. Haar talent moet gezien worden!

Een donateur
27-11-2015 07:42Looking forward!