Steun Naleven met een donatie, dan maken wij een film die in je zal naleven! Support 'Live Up' with a donation, and we will make a film that will linger!
Om deze film te kunnen maken is geld nodig. Het RITCS komt ons tegemoet met camera, geluid en lichtmateriaal en ik stop zo veel mogelijk zelf in de film, maar voor reiskosten, catering en het bouwen
Steun Naleven met een donatie, dan maken wij een film die in je zal naleven!
Support 'Live Up' with a donation, and we will make a film that will linger!
Om deze film te kunnen maken is geld nodig. Het RITCS komt ons tegemoet met camera, geluid en lichtmateriaal en ik stop zo veel mogelijk zelf in de film, maar voor reiskosten, catering en het bouwen van een decor hebben we jullie hulp nodig!
Natuurlijk staat er ook iets tegenover!
----
To make this film we need money. The RITCS provides us with camera, sound and lighting equipment and I put as much as possible in the film myself, but we need your help for travel expenses, catering and building the decor!
Of course there is also something in return!
Het verhaal - The Story
Ea gaat werken in een content moderating bedrijf, een bedrijf dat veelgebruikte platforms op het internet controleert, keurt en modereert. Daar ziet ze allerlei afschuwelijke video’s. Denk aan mensen die in elkaar worden geslagen, die onderdruk worden gezet om van een brug te springen en mensen die sterven. Ea onderscheidt zich van alle moderatoren omdat zij niet gechoqueerd raakt door het materiaal, sterker nog, bij elke sterfscène ziet ze haarzelf het leven verlaten. Dit geeft haar een opmerkelijke en vreemde positie tussen haar collega’s. Toch weet ze vriendschappen te sluiten. Haar baas Harm en collega-moderator Rody helpen Ea met haar probleem.
---
Ea will work in a content moderating company, a company that monitors, approves and moderates commonly used social platforms on the internet. There she sees all kinds of horrible videos. Think of people being beaten up, being pressured to jump off a bridge and people dying. Ea differs from all the other moderators because she is not shocked by the material, in fact, with every death scene she sees herself dying. This gives her a remarkable and strange position among her colleagues. Yet she manages to make friends. Her boss Harm and fellow moderator Rody help Ea with her problem.

Het hoofdpersonage Ea, heeft een bijzonder zwaar jaar achter de rug, waarin zij moest leven met de wetenschap dat zij jong zou sterven. Maanden staat haar leven in het teken van een naderende deadline, tot de oorzaak van haar onduidelijke kwaal wordt gevonden en opgelost. Ea moet plotseling een leven gaan inrichten, terwijl zij de connectie daarmee al heeft losgelaten. Ze blijft hangen in het idee dat zij er niet meer hoort te zijn en denkt dat ze het hoofdstuk van haar vermeende dodelijke ziekte kan afsluiten op een fascinerende en tegelijk gruwelijke manier.
---
The main character has had a particularly difficult year, in which she had to live with the knowledge that she would die young. For months her life is dominated by an approaching deadline, until the cause of her unclear disease is found and cured. Ea suddenly has to start a life, while she has already let go of the connection with it. She lingers in the idea that she shouldn't be there anymore and thinks she can close the chapter of her supposedly deadly illness in a fascinating and at the same time horrifying way.

De film - The Film
Mijn naam is Casper Steketee en met de film ‘Naleven’ ga ik mijn Masteropleiding fictie-regie aan het RITCS in Brussel besluiten. Eerder deed ik daar mijn Bachelor regie en de bachelor scenario.
Mijn nieuwste film Naleven gaat over de fictie van het objectieve. Het beeld op een foto wordt door de kijker bijvoorbeeld nog altijd opgevat als middel voor herinnering en als spiegelbeeld. De drijfveer om te fotograferen of bewegend beeld vast te leggen is het ‘herbeleven’. Deze rol heeft het idee versterkt dat de beelden een objectieve realiteit hebben. Technologische vooruitgang heeft het medium echter doorontwikkeld. Beeld is niet alleen meer wat de lens ziet, alles kan gegenereerd, in scène gezet of bewerkt worden. Een kijker kan de inschatting of een beeld ‘echt’ is dan ook niet meer maken. Toch speelt de veronderstelling dat beelden objectief zijn nog steeds een grote rol. Het medium verandert, maar de kijker niet. Ik wil met deze film de rol van fictie en non-fictie en hun onderlinge relatie onderzoeken.
---
My name is Casper Steketee and with the 'Live Up' I will conclude my Master's degree in fiction directing at the RITCS in Brussels. Earlier I did my Bachelor directing and the Bachelor screenplay there.
My latest film Live Up is about the fiction of the objective. For example, the image in a photograph is still perceived by the viewer as a means of memory and as a mirror image. The motivation for photographing or capturing moving images is to 'relive'. This role has reinforced the idea that the images have an objective reality. However, technological progress has further developed the medium. Image is no longer just what the lens sees, everything can be generated, staged or edited. A viewer can therefore no longer make an assessment of whether an image is 'real'. Yet the assumption that images are objective still plays a major role. The medium changes, but the viewer does not. With this film I want to investigate the role of fiction and non-fiction and their mutual relationship.
Nieuwste donaties

Een donateur
12-02-2023 07:23Help een jong iemand met een donatie ...

Een donateur
11-02-2023 19:27Caspar kán het, en het thema is geweldig!

Een donateur
7-02-2023 20:26Heel erg veel succes! Tot snel