'Een Tafel voor Drie' stelt het onderwerp van waarde ter discussie: Bestaat waarde in de eerste plaats niet doordat er ongelijkheid bestaat? Help ons deze film te realiseren en doneer!
Wie zijn wij?
Wij - regisseur Puck Litaay en producent Hannah Padding hebben vanuit een ambitie om vernieuwende, absurdistische visuele verhalen te vertellen de handen in een geslagen om 'Een Tafel voor Drie' te realiseren. In
'Een Tafel voor Drie' stelt het onderwerp van waarde ter discussie: Bestaat waarde in de eerste plaats niet doordat er ongelijkheid bestaat? Help ons deze film te realiseren en doneer!

Wie zijn wij?
Wij - regisseur Puck Litaay en producent Hannah Padding hebben vanuit een ambitie om vernieuwende, absurdistische visuele verhalen te vertellen de handen in een geslagen om 'Een Tafel voor Drie' te realiseren. In de video stellen we ons kort voor, leggen we uit waarom we deze crowdfunding zijn gestart en kan je alvast een voorproefje van de film krijgen: we hebben de proloog namelijk al geschoten!
PLEASE FIND ENGLISH BELOW

Het verhaal
De korte film 'Een Tafel voor Drie' speelt zich af in een maatschappij waarin de rijken consumeren en de armen toekijken en stelt de vraag: ‘Kan rijkdom alleen bestaan in een ongelijke wereld?’
HEDWIG (62) werkt als Toeschouwer in een restaurant. Als Toeschouwer heeft Hedwig maar één functie: toekijken hoe de elite consumeert en in haar anonieme, stille rol van ‘de ander‘ waarde toekennen aan de welvarende persoon aan de andere kant van de tafel. Vanavond neemt Hedwig plaats tegenover TILDA (58). Een welvarende, eenzame vrouw die, doordat haar dochter haar weer heeft laten zitten, vanavond alleen dineert. Wanneer Hedwig besluit haar blik af te wenden en niet te kijken, valt Tilda in een existentiële crisis. Vanaf dat moment zal Tilda er alles aan doen om de blik van Hedwig te vangen, want: wat is Tilda waard zonder de blik van de ander?

De regisseur
Puck Litaay (27 jaar) is een autodidact filmmaker, die in 2018 is afgestudeerd van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Met zijn afstudeerfilm 'A Death In The Family' draaide hij op het Nederlands Film Festival en verschillende fashion-film festivals.
Puck: Ik heb in de afgelopen jaren veel verschillend werk gemaakt (o.a. muziekvideo's, campagnes en fashion films). Mijn werk is een combinatie van gestileerde beelden, met een vleugje humor. Ik heb een interesse in maatschappelijke problematiek en stromingen en wil de kijker een nieuw perspectief bieden door deze te verpakken in visueel en narratief absurdistische verhalen. Het regisseren en schrijven van 'Een Tafel voor Drie' is dan ook een manier om deze ambitie na te jagen.
‘Een Tafel voor Drie’ is een nieuwe en authentieke vormgeving van hoe ik de maatschappij zie en ervaar, als mens en als maker.
Waarom moet deze film er komen?
Puck: De film stelt het onderwerp van waarde ter discussie: Bestaat waarde in de eerste plaats niet doordat er ongelijkheid bestaat? Hebben arm en rijk elkaar nodig om überhaupt te kunnen bestaan? Denk aan de uit de pan rijzende inflatie, energiearmoede die de onderste laag van de maatschappij treft en een generatie van starters die niet weet of, en waar ze mogen wonen. Problematiek die ons dagelijks zo wordt ingepalmd, dat we die soms met tegenzin accepteren en mens en maatschappij steeds verder uit elkaar trekt. De kloof groeit, en het bouwen van de brug wordt met de dag moeilijker.
Als regisseur, wil ik een absurdistische knipoog het onderwerp van ongelijkheid verpakken in een kort verhaal over een urgent en steeds groter wordend probleem. Dat hoewel financiële waarde en status ons soms uit elkaar trekt, wij allen deel uitmaken van hetzelfde systeem, waarin onze menselijke ervaringen ons kunnen verbinden
Hedwig en Tilda ontmoeten elkaar aan de eettafel, twee vrouwen die op het eerste gezicht voor zussen door zouden kunnen gaan, ware het niet pijnlijk duidelijk dat ze uit twee compleet verschillende milieus komen. De eettafel, die met zijn leegte of overdaad een icoon vormt voor het hebben van veel of weinig, representeert de kloof tussen arm en rijk. Aan één kant van de tafel zit Tilda, een welvarende vrouw met talloze mogelijkheden en middelen. Ze is blind in haar onbenul en onwetendheid over de ander. Tegenover haar zit Hedwig, een toeschouwer, gedoemd om toe te kijken wat de ander bezit, die door het afwenden van haar blik een stil protest voert tegen de maatschappij waarin ze leeft.

Waar hebben we budget voor nodig?
Wij hebben een pracht team bij elkaar die in de startblokken staan om met ons deze korte film te gaan maken. In september 2022 staan nu twee draaidagen in de agenda geblokt. Hier gaan we keihard naartoe werken: casting, locaties scouten, set ontwerp en wardrobe styling gaan de rest van de zomer in beslag nemen. Na de filmopnames hebben we een planning klaar liggen om de eerste montage van de film rond half september af te hebben. We hebben twee prestigieuze filmfestivals in het vizier om de film voor in te leveren: SXSW Film Awards (USA) en het internationale filmfestival van Berlijn (Berlinale). Kortom, we gaan voor goud om te zorgen dat deze film ook gezien gaat worden!
Naast deze crowdfunding hebben we inmiddels steun van twee fondsen, dus we zijn er echt bijna. Het hangt nu af van deze crowdfunding om een laatste zetje te krijgen naar de start van de productie. Heel veel dank alvast voor jullie tijd, aandacht en support!
Instagram Puck: https://www.instagram.com/pucklitaay/
Instagram Hannah: https://www.instagram.com/bandit.amsterdam/
ENGLISH
Hello everyone!
From an ambition to create refreshing, absurdist visual stories we - director Puck Litaay and producer Hannah Padding - have joined forces to realize our film 'A Table for Three'. In our campaign video we'll introduce ourselves and show you a preview of what's to come: as we have already shot the prologue to our film!
What is this movie about?
This short film 'A Table for Three' takes place in a world where the rich consume, and the poor watch. The film revolves around the question: 'Can wealth only exist in an unequal world?' HEDWIG (62) works as a Spectator in a restaurant. As a spectator Hedwig only serves one cause: to watch how the elite consumes and, in her silent, anonymous role of 'the other' add value to the wealthy person on the other side of the table. Tonight, Hedwig takes a seat across from TILDA (58). A wealthy, lonely woman, that, due to her daughter cancelling last minute, dines solo tonight. When Hedwig decides to look away, Tilda falls in an existential crisis. From that moment on, Tilda will do anything to catch Hedwig's gaze because: what is Tilda worth without the gaze of 'the other'?
The director
Puck Litaay (27) is a self-taught filmmaker, who graduated from the Willem de Kooning Academy in Rotterdam. His graduation film 'A Death in the Family' played during the Nederlands Film Festival and several fashion-film festivals.
Puck: In the past few years I have worked on a diverse set of projects (music videos, campaigns and fashion films). My work is a combination of stylized imagery with a touch of humour. I am interested in society and want to create a new perspective for the viewer, by repackaging societal problems in visually and narratively absurdist stories. Directing and writing 'A Table for Three' is a means to realise this ambition.
'A Table for Three' is a new and authentic translation of how I perceive and experience society as a human and maker.
Why do we need to make this movie?
Puck: This movie questions the definition of value: Does value only exist because inequality exists? Do rich and poor need each other in order to exist? Think about the rising inflation and a generation of starters that don't know where, and if, they can find a home. The gap in our society grows, and building a bridge becomes more difficult by the day.
As a director, I want to expose the connection between the rich and poor. To repackage the subject of inequality, in a short story about an urgent and ever-growing problem. And while it seems that our financial value and status pulls us apart, we're all part of the same capitalist system, in which our human experiences can connect us.
Hedwig and Tilda meet each other on opposite sides of the dining table. The dining table, that with its emptiness or excess, forms an icon for having less or more, represents the gap between the rich and poor. On one side of the table sits Tilda, a wealthy woman with possibilities and financial tools. She's blind in her ignorance about the other. Across from her sits Hedwig, a Spectator, doomed to watch what the other consumes, who, by looking away, protests silently against the society she's forced to be a part of.
Why do we need budget?
We have an outstanding team that's ready to work on this short film. Two days have been blocked in September 2022 for shooting. We're working hard to meet this goal: casting, locations, set design and styling are all happening at this very moment. After shooting, we plan to have our first edit around the first half of September. We have two prestigious film festivals in mind to submit to SXSW Film Awards (USA) and the international film festival of Berlin (Berlinale). In short: we're going to make sure that this movie will be seen!
Next to this crowdfunding, we have gathered the support of two funding partners, so we're almost there. This crowdfunding is essential to give us the last push to start this production. Many thanks for your time and support!
Instagram Puck: https://www.instagram.com/pucklitaay/
Instagram Hannah: https://www.instagram.com/bandit.amsterdam/
Nieuwste donaties

Megan Pearson
24-08-2022 20:45Because you are amazing and I know this film will be too ❤️

Sam
24-08-2022 20:10Altijd parels uit Puck zijn handen. Kan niet wachten!

Steffie
24-08-2022 20:07Bijnaaaa!!!