For English, see below
Help ons met de laatste stappen om Desire Lanes te realiseren, doneer nu!
Wij zijn Sabien Engels en Pépé Heijenberg van Studio SPÉS. Met onze interactieve lichtinstallatie Desire Lanes maken wij van de straat een levend canvas. In de herfstvakantie van 2022 start onze eerste Grote Expositie op het Domplein in Utrecht.
For English, see below
Help ons met de laatste stappen om Desire Lanes te realiseren, doneer nu!
Wij zijn Sabien Engels en Pépé Heijenberg van Studio SPÉS. Met onze interactieve lichtinstallatie Desire Lanes maken wij van de straat een levend canvas. In de herfstvakantie van 2022 start onze eerste Grote Expositie op het Domplein in Utrecht. Spannend!
Op dat plein, vol verkeer, verhalen en geschiedenis, ontstond het idee voor Desire Lanes. Gefascineerd door de vrijheid van bezoekers om eigen paden te kiezen, gingen wij aan de slag met het fenomeen ‘olifantenpaadjes in de stad’. Hoe maak je die zichtbaar? Hoe zie je wie je voorging, wie je medebezoeker was, welke routes zijn er mogelijk? Met behulp van licht, speciale algoritmes én voorbijgangers komen de olifantenpaadjes tot leven.
Met Desire Lanes tonen we de energie van het Domplein, overbruggen we de afstand tussen onbekenden, en faciliteren we onverwachte interacties tussen de voorbijgangers. Zo creëren we een bewustzijn van gebaande paden, gedeelde ruimte en de aanwezigheid van de medemens.

Help ons!
Om onze droom te kunnen realiseren, hebben we jouw hulp hard nodig! De vliegende start die Desire Lanes heeft gemaakt, overstijgt al onze verwachtingen, maar die willen we nu ook op de mooiste manier waarmaken. Graag gebruiken we deze crowdfunding voor het inzetten van extra mankracht. Met z’n tweetjes redden we het niet, en graag steken wij al onze energie in het creatieve proces.
Daarnaast dromen we over de toekomst. Want Utrecht is wat ons betreft nog maar het begin! Andere steden en pleinen hebben al onze aandacht, en we kunnen niet wachten om Desire Lanes op meerdere plekken te exposeren. We willen daarnaast niet inleveren op kwaliteit, en zullen het campagnegeld daarom gebruiken om te investeren in duurzame materialen, kwalitatieve apparatuur en eigenaarschap van de software die nodig is om onze installatie goed te laten draaien. Zo kunnen we stappen zetten om onze grote ambities verder waar te maken. Diepte-investeer met ons mee!
Wil je meedoen? Neem dan vooral een kijkje op deze pagina, onze Instagram of website en deel deze met je collega’s, vrienden en familie!
Veel liefs,
Sabien en Pépé

En P.S. zet 20 tot 30 oktober vast in je agenda, want je bent van harte welkom bij onze expositie, die gratis toegankelijk zal zijn. De officiële opening is op 21 oktober. Tot ziens bij Desire Lanes, tot ziens op het Domplein!
Samenwerkingspartners
Graag zetten we nog onze samenwerkingspartners in de schijnwerpers. Want we doen dit niet alleen! Desire Lanes wordt mogelijk gemaakt door subsidies van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie, de Gemeente Utrecht, het Cultuurinnovatiefonds van de Provincie Utrecht en onze marketingpartner Utrecht 900. Wat licht en techniek betreft, werken we samen met Pegamento, Light-up Collective, Studio Schilp, Sem Schreuder en Creative Coding Utrecht. Tot slot zijn we erg dankbaar voor de bijdragen van onze samenwerkingspartners Utrecht Marketing, DomUnder en Stichting Vrienden van de Domkerk.

English
We are Pépé Heijenberg and Sabien Engels, together we are Studio SPÉS. With our interactive light installation we’ll transform the streets to a living canvas. In the fall of 2022, we’ll launch our first Big Exposition at the Domplein in Utrecht. So exciting!
At this particular square, filled with traffic, stories and history, the inspiration for Desire Lanes was born. Fascinated by the freedom of its visitors to choose their own path, we immersed ourselves in the theme ‘desire lanes in the city’. How could we make those visible? Can the stones show who came before you, who your fellow visitor was, which routes can one take? Using light, special algorithms and passing pedestrians, our desire lanes come to life.
Desire Lanes shows the energy of the Domplein, we’ll bridge the distance between strangers. This way, we’ll create a sense of the beaten track, shared space and the presence of others.
Help us!
In order to fulfill our dream, we’ll need your help! Desire Lanes has had a kick start that exceeds all our expectations, but now it’s time to live up to them in the best way possible. That is why we’d love to use this campaign for extra hands. The two of us won’t make it in time, and this would enable us to fully focus on the creative process.
We dream about the future as well. According to us, Utrecht is but the start! Other cities and squares have drawn our attention, and we can’t wait to show Desire Lanes in several locations. Besides, we don’t want to cut down on quality, and we will therefore use the campaign budget to invest in sustainable materials, qualitative equipment and ownership of the software we need to properly make our installation work. This way, we can take small steps to make our ambitions come true! Come and join us in this deep dive!
Would you like to participate? Please have a look around, go to our website or follow us on Instagram and share this campaign with colleagues, friends and family!
Studio SPÉS makes art that connects and enlightens.
Lots of love,
Sabien and Pépé, Studio SPÉS
And P.S. Book your calendar from 20 to 30 October. We’d love to welcome you to our exhibition, which you can visit free of charge! The official opening will be the 21th of October. See you at Desire Lanes, see you at the Domplein!
Our partners
With pleasure, we’d love to shine a well deserved light on our partners. We are certainly not alone in this! Desire Lanes is made possible by the following sponsors: Creatieve Industries Fund NL, the Municipality of Utrecht, the Innovation Fund for Cultural Projects by the Province of Utrecht, and our marketing partner Utrecht 900. For our lighting and technical requirements, we collaborate with Pegamento, Light-up Collective, Studio Schilp, Sem Schreuder and Creative Coding Utrecht. Last but not least, we would like to thank Utrecht Marketing, DomUnder and Vrienden van de Domkerk for their contribution to this campaign.
Nieuwste donaties

Iemand
2-08-2022 20:38Ik kan het weeeeeer niet laten........... , maar nu echt de laatste x .........

Een donateur
28-07-2022 18:50ben erg benieuwd hoe t er in t echt uitziet. en ik wil graag dat jullie voldoende geld binnenhalen, nog 5 uur.

Utreg
28-07-2022 18:49You gooo