GEEN VOORSTELLING, DE PODCAST
Een oorprikkelende podcast van een voorstelling waar je bij had moeten zijn.
"Een ode aan het theater, de kunstvorm die we nu zo hard moeten missen. En tegelijkertijd een bespiegeling van het tijdsgewricht waar we plotseling met zijn allen in terecht zijn gekomen."
Wat ga je steunen?
Hoi, ik ben Suzanne van der Horst en graag
GEEN VOORSTELLING, DE PODCAST
Een oorprikkelende podcast van een voorstelling waar je bij had moeten zijn.

"Een ode aan het theater, de kunstvorm die we nu zo hard moeten missen. En tegelijkertijd een bespiegeling van het tijdsgewricht waar we plotseling met zijn allen in terecht zijn gekomen."
Wat ga je steunen?
Hoi, ik ben Suzanne van der Horst en graag vertel ik je over mijn nieuwe project.
In Geen voorstelling, de podcast beschrijf ik tot in detail, in geuren en kleuren, met de nodige omwegen, gevoel voor pathos en toch onomwonden, een ‘oorspronkelijke voorstelling’ die ik plande te spelen. Maar waaraan ik door de huidige situatie ‘een aantal aanpassingen’ heb moeten doen.
De belangrijkste aanpassing is dat jullie, mijn publiek, niet aanwezig kunnen zijn bij de voorstelling. Maar wat had deze voorstelling allemaal kunnen zijn?
Het is een serie van zes scènes van 10 a 15 minuten die één voor één op afzonderlijke momenten te beluisteren zijn. Ga je 'm bingeluisteren, dan komt-ie 't dichtst in de buurt van de vervoering van een theatervoorstelling. Net wat we nu moeten missen.
Voor je het weet heb je de voorstelling (waar je niet bij aanwezig kon zijn), al helemaal meegemaakt.
Geïnspireerd op
Vertrekpunt is de tekst van het succesvolle Geen voorstelling, waarmee Suzanne elf dagen lang veelal volle zalen trok op het festivalhart van Theaterfestival Boulevard. Het grootste deel van de tekst is nieuw geschreven, speciaal voor de 'verpodcasting' en voor de actualiteit.

Wie ga je steunen?
Suzanne van der Horst (1977) is theatermaker en schrijver uit Eindhoven. Voorheen was ze maker bij onder meer Theaterfestival Boulevard, Festival Cement, Productiehuis Brabant en Plaza Futura. En ze was columnist bij het Eindhovens Dagblad.
Kenmerkend voor Suzannes theater
Suzanne beschrijft zaken die ze haar publiek op hetzelfde moment laat meemaken. Ze speelt een bewust dubbelzinnig spel waarin ze beweegt tussen auteur en personage. Bovendien speelt Suzanne vaak met de vraag of wat ze doet nu live ontstaat, of het tot in de puntjes heeft uitgedacht.
In het taaltheater van Suzanne van der Horst is de beschrijving zelf een hele gebeurtenis.
Samenwerken op afstand
Wanneer je besluit te doneren, steun je een fair practice cultuur. Wel zo fair.
Suzanne, dramaturg Thomas Lamers en soundmaker Frank Sens (Y'skid) trekken alles uit de kast om het tot een onvervalst, oorprikkelend, dramatisch relaas te maken. Ze bellen, zoomen, whatsappen en mailen om zo iedere aanwijzing en technische cue 'op afstand' door te geven.

Credits
Idee, tekst, stem: Suzanne van der Horst www.suzannevdhorst.nl
Dramaturgie: Thomas Lamers www.thomaslamers.nl
Geluidbewerking: Frank Sens Y'skid
Promofilm: Vincent van der Horst www.crystallize.nl
Wat krijg je ervoor terug?
Iedereen die doneert - ongeacht het bedrag - ontvangt Geen voorstelling, de podcast op zijn mobiel of computer. Daarnaast kun je een stukje tekst uit Geen voorstelling, de podcast 'adopteren'. Grote donaties krijgen een speciaal plekje in de podcast.

Anderen over Suzanne
'Denkend aan Suzanne van der Horst kun je maar één ding voor je medemensen doen. Waarschuwen. Laat ze maken dat ze wegkomen. De theatermaakster is niet lief en aardig, zoals ze zich in eerste instantie altijd voordoet. Nee, ze is permanent op zoek naar alle mogelijke manieren om ons geklungel te verbeelden. Onze tekortkomingen, hunkeringen en pogingen om er iets van te maken in dit leven. Goddank deelt ze er ook pleisters bij uit. Haar werk is vol liefde en doordrenkt van humor.'
- Daphne Broers, journalist en voormalig theaterrecensent Eindhovens Dagblad
'Suzanne van der Horst maakt zich niet boos over de dingen. Wel is haar verbazing grenzeloos, aanstekelijk en liefdevol. In haar werk stelt ze rake vragen aan zichzelf die ook anderen de ogen openen. Hoe kan dit? Waarom is dit zo? Nietsontziend en eerlijk, met een humor die even teder als snoeihard uit de hoek kan komen, niet zelden met een ontwapenende filosofische lading. In haar werk weet Suzanne met zoveel verbeelding ruimte te scheppen voor het concrete en banale dat er nieuwe werelden ontstaan. Net zo uitzichtloos als de onze, maar met een troostrijk mededogen.'
- Heleen Volman, ondersteuner van artistiek talent bij oa Productiehuis Brabant, DansBrabant en momenteel bij Corpo Máquina
Suzanne van der Horst... Een storm in een glas water, onkruid dat niet vergaat, totaal eigengereid gevoelig monster. En een beetje gek ook. Prima eigenschappen om spannend en eigenzinnig theater mee te maken en dat doet ze dan gelukkig ook nog steeds. Met Suzanne maakte ik binnen de Werkplaats van Plaza Futura verschillende voorstellingen in een periode die niet heel makkelijk was voor (jonge) makers. Zonder support
van de productiehuizen die net hun deuren hadden moeten sluiten in een allerminst zonnig cultuurklimaat. Toch is Suzanne theater blijven maken en heeft zij iedere keer opnieuw een weg gevonden om zich als kunstenaar te blijven ontwikkelen. En daar mogen we in Brabant blij mee zijn.
- Gieske Bienert, adjunct-directeur en curator MU en oud-programmeur Plaza Futura.
Nieuwste donaties

Een donateur
7-06-2020 19:31gewoon nodig

Een donateur
4-06-2020 19:58Suz is top

Iemand
2-06-2020 14:44Alle beetjes helpen. Succes x