Als je het jaarverslag op je mobiele telefoon wilt lezen, klik dan op de button hier onder.

Bekijk het jaarverslag op mobiel

Voordekunst geeft advies, begeleidt crowdfundingcampagnes en helpt zo de doelen van kunstenaars én de creatieve sector te bereiken.

Onze missie en visie
10 JAAR VOORDEKUNST 10 JAAR VOORDEKUNST 10 JAAR VOORDEKUNST 10 JAAR VOORDEKUNST 10 JAAR VOORDEKUNST 10 JAAR VOORDEKUNST

10 jaar voordekunst

In 2020 bestond voordekunst 10 jaar! Speciaal voor onze verjaardag vroegen we verschillende makers welk creatieve idee werkelijkheid is geworden dankzij crowdfunding en wat het hen nog meer heeft gebracht.

Martijn van de Griendt

Al deze verhalen zijn verzameld op een speciale jubilieumpagina: www.tienjaarvoordekunst.nl

Ga naar de jubileumpagina

''In 2020 lanceerde voordekunst, in samenwerking met Kentaa, Creative Funding: Een exclusief platform voor culturele instellingen die crowdfunding en crowdkeeping in willen zetten. In het driejarige traject Creative Funding combineren we de infrastructuur van Kentaa en de kennis van voordekunst en zetten we in op het duurzaam betrekken van donateurs en fans.”  - Kristel Casander, directeur voordekunst

''In 2020 deed voordekunst samen met Van Dooren Advies, in opdracht van PlatformACCT onderzoek naar particulier geven aan individuele makers. We presenteerden de resultaten in december 2020 in aanwezigheid van Ingrid van Engelshoven, Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap''

Het voordekunstteam in 2020

• Marjolein Kamphuis
  • Kiki Bakker

Klachten

In 2020 zijn er geen klachten ingestuurd omtrent voordekunst en haar dienstverlening. Bezoekers van voordekunst kunnen het klachtenformulier invullen. Je kunt hier meer lezen over de klachtenprocedure.

Klachten over en rondom voordekunst en haar bezigheden kunnen gemeld worden aan de bestuursvoorzitter van voordekunst Denise de Boer. Dit kan door te mailen naar [email protected]

Gedragscode Integriteit

In 2020 zijn er geen meldingen omtrent de Gedragscode Integriteit bij voordekunst en haar dienstverlening.

Redactie: Michelle van Doorn, Lisanne Brouwer
Foto's team en bestuur: Jan Dirk van der Burg