Stap 8 - Reminders

Geloof in de kracht van herhaling.
reminders

Nu is de urgentie het hoogst, dus zet in op het sturen van reminders.

Hoe vaker jouw publiek over je campagne leest, hoort of op wordt gewezen, hoe eerder ze daadwerkelijk zullen doneren. Daarom is het belangrijk om de donateurs vaker dan één keer te bereiken. Dit kan aan de hand van verschillende nieuwtjes, weetjes en feitjes. 

Het versturen van herinneringen is het meest effectief in de laatste week van de campagne. In deze fase is de urgentie om te doneren het hoogst. De vrienden, familie en kennissen die hebben toegezegd te willen doneren, maar er nog niet aan toegekomen zijn, zullen dat in deze dagen doen. Ze willen immers wel onderdeel zijn van jouw project en jou ondersteunen. Plan dus extra tijd in om elke groep nog even een herrinering te sturen en ze te vertellen hoe ver de campagne is.

donateurs

De laatste donateurs

Laat iedereen weten dat het einde van je project eraan zit te komen.

Misschien zitten er nog een aantal twijfelaars in je doelgroep. Tijd om deze over de streep te trekken!

Verzin een leuke actie of een tijdelijke tegenprestatie. Maak mensen die nu donateur worden onderdeel van een unieke tegenprestatie.  Of: organiseer een pizza-avond, een kleine veiling of een optredentje om de campagne nog een extra boost te geven. 

Wie zijn al donateur?

Verpak je reminder in nieuwe, leuke content (check stap 6 nog even voor wat social media-tips). Welke nieuwtjes kun je met de langzame donateurs delen? Wie weet waren ze alleen maar vergeten om een donatie te doen!

Een toffe manier kan zijn om de huidige donateurs zichtbaar te maken. Hiermee laat je zien wie het project al allemaal ondersteunen en dat je de kans niet moet missen om ook onderdeel te zijn van het project.

Donateur Crowdfunding
© 2019