Je zoekt publiek dat jou wil ondersteunen met een financiële bijdrage, waarvoor zij een tegenprestatie kunnen krijgen.
Maar hoe bepaal je hoeveel je gaat crowdfunden?
Voor je überhaupt van start gaat is het belangrijk om de volgende vragen aan jezelf te stellen.
Wij bedoelen hiermee: tastbaar en duidelijk omlijnd.
Stel, je hebt een cd opgenomen. De opnames zijn al rond, maar dankzij je crowdfundingactie kan je het album masteren en op CD's laten persen, en er mooi artwork voor laten ontwerpen. Het resultaat: een tastbaar eindproduct, gefinancierd door je donateurs.
Natuurlijk is het formuleren van een concreet doel ook met andere disciplines mogelijk. Denk aan de financiering van een decor voor een toneelstuk, klei voor een sculptuur, of een groot scherm voor een filmfestival.
Je bent goed en wel van start. Wat zijn nu de stappen die je gaat doorlopen?
Voordekunst helpt je verder:
Heb jij een concreet idee waarvoor je wilt crowdfunden? Wil je meer weten over crowdfunding als financieringsvorm? Of wil je voor dat je live gaat met jouw campagne nog advies? Schrijf je dan in voor een spreekuur met een voordekunst medewerker! Dit betreft een gesprek van een half uur via de telefoon.