Crowdfunden doe je bij voordekunst! Wij helpen je stap voor stap naar een succesvolle crowdfundingcampagne.
start direct je campagne Laat je inspirerenStuur vrijblijvend jouw idee in met een korte beschrijving. Wij laten je binnen twee werkdagen weten of het past op voordekunst
Als je idee op voordekunst past, ga je jouw campagnepagina vullen met video, tegenprestaties en tekst. Hierbij adviseert een persoonlijke begeleider je.
Zodra jij en je campagne er helemaal klaar voor zijn zet je deze met 1 klik live. Vanaf dan kan er gedoneerd worden!
Of het nou een expositie, monografie of een installatie is: crowdfunding begint bij een goed idee. Een idee waar je graag over vertelt. En wat nou als je dit kunt waarmaken samen met jouw fans? Crowdfunding begint bij een goed idee. Eentje waar je graag over vertelt. Want hoewel veel mensen denken dat de funding centraal staat, weten wij inmiddels wel beter: Het draait om de crowd, om draagvlak, om het publiek. Natuurlijk haal je geld op met je campagne, maar het vergroten van je zichtbaarheid en het vertellen van je verhaal zijn ook belangrijke resultaten. In ruil voor een donatie krijgen je fans er iets voor terug: van een persoonlijk geschreven kaartje tot een workshop pottenbakken of een bezoek in een atelier. Wij kunnen jou daarbij helpen! Hier vertellen we je wat crowdfunding voor beeldend kunstenaars inhoudt. En met al je vragen kun je natuurlijk bij ons terecht.
Voor, tijdens en na de campagne krijg je persoonlijke begeleiding van onze projectmedewerkers, Mies en Laura. Zij geven advies en staan de gehele campagne voor jou klaar met tips, adviezen en goede raad. Daarnaast krijg je toegang tot de exclusieve voordekunst-academie: Een plek waar alle inside info beschikbaar wordt op het moment je het nodig hebt. Tips, inspirerende voorbeelden en informatie krijg je op een handige manier aangereikt. Zo kun je op je eigen tempo het proces doorlopen en weet je altijd wat de beste manier is om jouw doel te bereiken. Bij elke stap in het proces wordt relevante informatie voor je beschikbaar. Zo krijg je nooit teveel informatie en kan je toch gestructureerd je eigen campagne opzetten en uitvoeren. En bij vragen staan we natuurlijk altijd voor je klaar. Wist je dat ons slagingspercentage boven dan 90% ligt?
Als je als maker of instelling een creatief idee hebt dat je mogelijk wilt maken door middel van crowdfunding, dragen onze partners mogelijk bij door middel van een matchfundingbijdrage. Voor jou als maker betekent dit dat een deel van je doelbedrag via partners van voordekunst opgehaald kan worden tijdens je campagne. Je hoeft hier niets voor te doen, wij regelen het. Partners die bijdragen aan beeldende kunst projecten zijn o.a. Mondriaan Fonds.
Voordat je campagne online komt betaal je een bijdrage van €100,00 (exclusief BTW). En alleen na een succesvolle campagne betaal je slechts 7% over het opgehaalde bedrag (exclusief BTW). Wat krijg je hiervoor?
Naast een betrouwbaar platform dat we continu verbeteren en ons persoonlijke advies voor tijdens en na je campagne, nemen we ook de financiële afhandeling van de crowdfundingcampagne voor onze rekening. Mede dankzij ons advies heeft voordekunst een van de hoogste slagingspercentages van alle crowdfundingplatforms: 80% slaagt. Bij het succesvol afsluiten van een campagne krijg je van ons een handig overzicht met alle donateurs, de tegenprestaties die ze hebben gekozen en hun e-mailadressen. En, niet onbelangrijk: je donateurs betalen géén transactiekosten. Een donatie gaat direct naar jouw campagne. Bekijk hier rekenvoorbeelden.
Help Levi van Veluw een spectaculair kunstwerk te bouwen en samen met Marres een internationale primeur...
Marres Huis voor Hedendaagse Cultuur
Steun ons spraakmakende culturele evenement MAHAI over onze rijke Molukse cultuur & dynamische identiteit
Middels kunst willen wij bewustzijn creëren over de Molukse cultuur, natuur, muziek, kunst en wijsheden uit het verleden en het heden.
Met uw steun rijdt This Mobile Art Gym dit voorjaar 7 dagen met een vrachtwagen vol kunst door Amsterdam.
" Illusie en Ironie, een boek over mijn werk ! " Steun mijn boek !
Een van de meest gestelde vragen die wij krijgen: hoe lang moet ik de campagne laten lopen? Mensen denken vaak: hoe langer hoe beter. Dan heb ik meer kans om mensen te bereiken. Maar niets is minder waar.