Tien aansprekende projectpagina’s

Tien aansprekende projectpagina’s

Een projectpagina aanmaken kan een flinke klus zijn. Je plaatst een promotiefilmpje, schrijft een tekst over de inhoud en opzet van je project en voegt minstens vijf verschillende tegenprestaties toe. Er zijn tientallen manieren om dit te doen, maar wat is aantrekkelijk en geschikt voor jouw project?

 

Zorg ervoor dat de projectpagina volledig en concreet is en goed aansluit bij je project. Zo weet een bezoeker direct waar hij aan bijdraagt als hij een donatie doet. Probeer daarnaast ook een projectpagina te maken die in het oog springt. Dat wekt interesse en nieuwsgierigheid. Je kunt dit doen door een grappig of mooi filmpje te maken, ludieke en creatieve tegenprestaties te verzinnen en een korte en concrete tekst te schrijven. Maak daarnaast slim gebruik van beeldmateriaal, zoals foto’s en logo’s, want beeld communiceert sneller dan lange stukken tekst.

 

Om wat inspiratie op te doen hebben we een lijst opgesteld van een aantal projectpagina’s die wij duidelijk, aansprekend en mooi vormgegeven vinden. Iedere projectpagina vraagt om een andere vorm, maar deze pagina’s bieden je hopelijk wat inspiratie.

 

Hoe ziet een grappig filmpje eruit?

En hoe kan ik beeldmateriaal mooi verwerken op mijn pagina?

Wat is een complete tekst?

Hoe maak ik een tegenprestatie aantrekkelijk?

Kijk bij de volgende projecten voor tips & tricks:

 

Far Out: een verhalende wervende tekst

 

De wervende tekst van Far Out leest als een verhaal. De projectmaker zet niet stapsgewijs uit wat het project inhoudt, maar neemt de lezer erin mee. Op deze manier maakt de projectmaker het grote project bevattelijk en wordt de urgentie aan het eind heel duidelijk.

 

Schermafbeelding_2016-05-26_om_16.10.17

 

Bekijk hier de wervende tekst

 

Fucking Sokken: mascottes en een duidelijke huisstijl

 

Kijk eens bij de updatepagina van Fucking Sokken. Hier plaatsten de makers updates over de tussenstand. Dit deden zij op een herkenbare manier, door steeds gebruik te maken van sokken en een filmklapper. Zo creëerden zij hun eigen mascottes die voor een duidelijk huisstijl zorgden.

 

I9AwCw9JqZEYFigb

 

Bekijk hier de updates

 

Gewoon Koffie: grappig en kort promotiefilmpje

 

 

Het promotiefilmpje van Gewoon Koffie is strak, grappig en kort. De maker vertelt zelf middels een voice over op een vermakelijke wijze het verhaal. Daarnaast stelt hij de kijker direct vragen en betrekt de hem daarmee in het verhaal.

 

Bekijk hier het promotiefilmpje

 

Prentenboek MOOTJE: geven aan waar je hen van kunt kennen

 

Op de projectpagina van Prentenboek MOOTJE wordt ook aandacht besteed aan een boek dat de makers eerder succesvol publiceerden. Daarmee geven zij aan waar je de organisatie van kunt kennen en roept het project herkenbaarheid op.

 

Schermafbeelding_2016-05-26_om_16.24.45

 

Bekijk hier de wervende tekst

 

Earth Alchemy Factory: preview van tegenprestaties en tweetalige pagina

 

De makers van Earth Alchemy Factory maakten het doneren nóg aantrekkelijker door alvast een preview te geven van de tegenprestaties. Op de projectpagina staan foto’s van tegeltjes en een schatkist die een donateur kon kiezen. Daarnaast is de wervende tekst volledig vertaald naar het Engels. Een verstandige keuze is dat de makers ook een vertaling van de tegenprestaties toevoegden aan de wervende tekst.

 

Atelier_NL

 

Bekijk hier de tekst en tegenprestaties

 

De Laatste Winkel: creatieve en unieke tegenprestaties

 

Het deels absurde verhaal van De Laatste Winkel is creatief doorgevoerd in de tegenprestaties. Zij maakten deze uniek door iedere tegenprestatie een eigen status te geven. Hierdoor krijgt de donateur het gevoel dat hij een unieke tegenprestatie ontvangt.

 

Schermafbeelding_2016-05-30_om_17.19.40

 

Bekijk hier de tegenprestaties

 

In Limbo Embassy: een omvangrijk maar persoonlijk project

 

Op de projectpagina van In Limbo Embassy staan portretten van deelnemers van het project, waardoor het meteen een gezicht krijgt. Het maakt een omvangrijk project als dit direct persoonlijk.

 

Limbo

 

Bekijk hier de foto’s

 

Save the Penguins?: visueel aantrekkelijke pagina

 

 

Circusgezelschap Penguin Productions toont haar creativiteit met een animatiefilmpje. In het promotiefilmpje wordt niet gesproken en er komt geen maker aan bod, maar het trekt de aandacht door een simpel maar duidelijk verbeeld verhaal. Daarnaast wordt de wervende tekst onderbroken door afbeeldingen met tekst erover geplaatst. Op die manier geeft de maker informatie, maar is de pagina tegelijkertijd visueel aantrekkelijk. Een andere projectpagina waar dit ook goed is doorgevoerd is die van ij-industrial. Neem hier een kijkje!

 

Bekijk hier het promotiefilmpje

 

Nachtschade: daar wil je bij horen

 

In het promotiefilmpje van Nachtschade komen allerlei ambassadeurs aan het woord, waardoor de community van de band een gezicht krijgt. En wie wil daar niet bij horen? Daarnaast maken de unieke tegenprestaties het doneren nog aantrekkelijker, met titels als ‘Huisschade’ en ‘The Shep Gordon’. Een creatieve en uitgebreide omschrijving van de tegenprestaties namen zij op in de wervende tekst.

 

Schermafbeelding_2016-05-30_om_17.18.04

 

Bekijk hier de projectpagina

 

Tweetbundels: goede indruk van het resultaat

 

De projectmaker van Tweetbundels maakte slim gebruik van beeldmateriaal, waarin hij previews gaf van zijn boeken en artikelen over de bundels deelde. Zo wordt een goede indruk van het concept geschetst en daarnaast is de pagina heel overzichtelijk door het gebruik van tussenkopjes.

 

tweetbundels

 

Bekijk hier de wervende tekst

 

En nu?

Wil je meer handige tips voor het opzetten van een eigen campagne? Neem eens een kijkje op onze academie, waar je nog veel meer tips vindt.

En heb je meer vragen, stel ze dan via de chat rechtsonder. Of kom naar een spreekuur.

Ben je al klaar om je project aan te melden? Klik dan hier.

Heel veel succes!

 

© 2017