Eyeopener Crowdfunding Goede Doelen

Eyeopener Crowdfunding Goede Doelen

Kickoff Crowdfunding bij K.F. Hein Fonds. Fotografie Anna van Kooij

De geefbereidheid in Nederland neemt af, aldus het onderzoek Geven in Nederland. Donateurs op voordekunst.nl geven echter vaker en zelfs meer. Hoe kan dat? Tijdens deze eerste Eyeopener Crowdfunding Goede Doelen vertellen de experts van voordekunst je alles over de kansen en mogelijkheden van crowdfunding voor Goede Doelen.

  • Wat: Eyeopener Crowdfunding Goede Doelen

  • Wanneer: dinsdag 27 juni 2017, 16.00 - 17.30 uur (met borrel)

  • Waar: EYE Film Instituut Nederland, IJpromenade 1, 1031 KT Amsterdam

  • Kosten: vroege vogel tarief € 25,- (incl. btw) -> aanmelden vóór 19 mei, daarna € 35,- (incl. btw)

  • Meld je hier aan

 

Tijdens de Dag van de Filantropie op 20 april jongstleden werd duidelijk: in Nederland wordt nog steeds veel gegeven, maar de geefbereidheid onder Nederlanders neemt al sinds 1999 af. Vooral jongeren zijn minder bereid om te geven.

Opvallend genoeg merken we dit op voordekunst.nl, het meest succesvolle Nederlandse crowdfundingplatform, totaal niet. Donateurs vinden het leuk om te geven, sterker nog, een groot deel van de donateurs geeft aan meer én vaker te willen geven. Wat ons betreft heeft crowdfunding de toekomst. Ook voor goede doelen.

Zoals Fons van Rooij (voorzitter Nederland Filantropieland) al stelde: ‘De toekomst is aan kleinere, creatieve initiatieven met een directere link. Die zullen steeds beter ook jongeren weten aan te spreken met concrete projecten. Verbinding, daar gaat het altijd om bij fondsenwerving.’

'De toekomst is aan kleinere, creatieve initiatieven met een directere link.'

Tijdens deze eerste Eyeopener Crowdfunding voor Goede Doelen staan we met praktische voorbeelden stil bij hoe je als goed doel crowdfunding in kunt zetten om een betrokken publiek te bereiken en te activeren. Met alleen de techniek ben je er namelijk niet. Vragen die beantwoord zullen worden zijn onder andere: wat zijn de do’s en dont’s van crowdfunding? Kost het niet heel erg veel tijd? En wat levert het nou extra op? Ook de vraag hoe crowdfunding zich verhoudt tot reguliere werving komt aan bod. 

Meld je nu direct aan voor deze eerste Eyeopener

  kristel_roy

Crowdfunding experts Kristel Casander en Roy Cremers staan deze middag voor je klaar

 

Voordekunst is het meest succesvolle Nederlandse crowdfundingplatform voor kunst en creativiteit. De afgelopen zes jaar begeleidde voordekunst meer dan 3.000 projecten en wist het 140.000 relatief jonge donateurs te betrekken bij kunst en cultuur. Het slagingspercentage op voordekunst is 80% en er is inmiddels voor € 14 miljoen gedoneerd. De kennis die voordekunst heeft opgedaan zetten we graag in om ook Goede Doelen te enthousiasmeren voor crowdfunding.

© 2017