Crowdfunding in 10 gifjes

Crowdfunding in 10 gifjes

Het is zomervakantie. Aandacht is kostbaar in de vakantie, maar gifjes zijn er genoeg. Vandaar dat we vandaag in sneltreinvaart, met behulp van bewegend beeld het verloop van een crowdfundingcampagne laten zien. 

 

1. Idee

Het begint allemaal met jouw creatieve idee. Daar heb je waarschijnlijk geld en publiek voor nodig. Dat is het moment dat voordekunst in beeld komt.

 

2. Aanmelden

Dat idee stuur je in een paar regels naar ons op. Bijvoorbeeld vanaf je mobiel.

 

3. Pagina bouwen

Onze experts geven je feedback, zodat je goed voorbereid van start kan. Upload een video, schrijf een leuke tekst en bedenk een aantal mooie tegenprestaties.

Als je tevreden bent over je campagnepagina, krijg je nog één keer feedback, en daarna kan je zelf met één klik je campagne live zetten.

 

4. Mensen mailen

.

De eerste mensen die bijdragen zijn degenen die geven uit liefde. Maar dat doen ze natuurlijk pas wanneer je hen daarom gevraagd hebt. Dus dat ga je doen: mensen mailen (of bellen, maar dit gifje met de typende hond was te leuk). 

 

5. Eerste donatie

En dan komt-ie er: je eerste donatie, nadat je enkele keren de pagina hebt ververst. Gebruik die adrenaline en contacteer meer mensen, om de teller snel omhoog te laten lopen.

 

6. Dipje

Dat feest gaat, als het goed is en dankzij je harde werken, zo door totdat je campagne stil lijkt te liggen, rond zo'n 60%.

Geen nood, dit gebeurt bij vrijwel alle campagnes. Maar je hebt hier rekening mee gehouden, dus je weet wat je hierna te doen staat:

 

7. Eindsprint

Gas geven. Herinner iedereen dat het de laatste kans is om bij te dragen. Vraag anderen om je pagina te delen, het kan nu niet meer misgaan.

 

8. Geslaagd!

En dan ben je er. Keihard gewerkt, maar het resultaat is ernaar: Je campagne is geslaagd! Reden voor een feestje.

 

9. Cadeaus voor iedereen

Nu je geslaagd bent mag je misschien wel het leukste deel van je campagne doen: de tegenprestaties voor je donateurs opsturen/maken/regelen.

 

10. Op de hoogte houden

En niet vergeten: houd je donateurs op de hoogte van waar je mee bezig bent. Dat kan gemakkelijk via het plaatsen van updates. Je donateurs zijn je grootste fans, die graag van je horen.

 

Zelf crowdfunden?

Dat kan! Stuur ons je idee, en je hoort binnen twee werkdagen van een van onze experts.

Meer weten?

Kijk hier om te zien hoe de crowdfunding experts van voordekunst jou kunnen helpen.

© 2017