voordekunst zoekt: contentmarketeer

voordekunst zoekt: contentmarketeer

Word jij onze nieuwe collega?

voordekunst zoekt: Contentmarketeer 

Voordekunst is hét Nederlandse crowdfundingplatform voor kunst en creativiteit. Vanaf maart 2019 zoeken wij een contentmarketeer die samen met het team aan de slag gaat de naamsbekendheid van voordekunst te vergroten en de betrokkenheid bij ons platform te optimaliseren.

Als Contentmarketeer ben je verantwoordelijk voor de coördinatie en realisatie van doelgroepgerichte communicatie, om zo de naamsbekendheid van voordekunst te vergroten en de betrokkenheid van verschillende doelgroepen te optimaliseren. Dit doe je door het beheren en updaten van de social media accounts, de website, de nieuwsbrieven en andere communicatiemiddelen.

In 2020 bestaat voordekunst tien jaar. Je krijgt een centrale rol in het bedenken, ontwikkelen én realiseren van activiteiten / uitingen hiervoor. Je staat in nauw contact met de marketeer, de relatiemanager en de campagnemedewerkers en rapporteert direct aan de directeur.

 

Verantwoordelijkheden

  • je denkt actief mee over manieren hoe we de zichtbaarheid van voordekunst kunnen vergroten en hoe we de betrokkenheid van makers én donateurs kunnen optimaliseren
  • je maakt de planning voor communicatieactiviteiten en voert deze ook uit
  • je creëert content voor social media, nieuwsbrieven en andere kanalen van voordekunst en redigeert input van anderen
  • je laat communicatiemateriaal ontwikkelen en produceren en bewaakt de planning op dit gebied
  • je krijgt een centrale rol in de aanloop naar ons tienjarig bestaan in 2020. Je denkt actief mee over hoe we dit kunnen vieren en wordt (mede) verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan

 

Onze ideale kandidaat

  • is dol op communiceren. Je weet precies wanneer je wat waar moet vertellen om het beste resultaat te behalen
  • is creatief én georganiseerd. Je hebt veel ideeën, maar weet ook goed in te schatten welke wel en welke niet realistisch zijn om uit te voeren
  • vindt data leuk! Je doet aan de hand van Google Analytics en andere reportagetools voorstellen om de dienstverlening te verbeteren
  • is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media en wordt verantwoordelijk voor de uitvoering van een actief social media beleid
  • heeft enige ervaring met campagne-ontwikkeling
  • heeft kennis van en ervaring met CRM- en CMS-systemen
  • kan uit de voeten met Adobe Suite of andere beeldbewerkingsprogramma's. Je hoeft geen specialist te zijn op dit vlak, maar bij het opmaken van nieuwsbrieven en het editten van posts is enige affiniteit zeer wenselijk
  • heeft humor 🤡

 

Wat biedt voordekunst

Een leuke (starters)functie binnen een creatieve organisatie in de cultuursector. Ons kantoor delen we met KesselsKramer, een internationaal reclamebureau. Dagelijks lunchen we gezamenlijk in de keuken van de kerk aan de Lauriergracht. Je krijgt een Macbook om mee te werken en je hebt de mogelijkheid om voor jou relevante cursussen of trainingen te volgen. Daarnaast is deze functie ideaal om je netwerk in de culturele en creatieve sector te vergroten. Het vaste team van voordekunst bestaat uit 6 medewerkers, waar jij er één van wordt. Daarnaast zijn er meestal drie of vier stagiairs aanwezig. Er heerst een informele werksfeer en je krijgt veel vrijheid om je eigen functie in te vullen. De gemiddelde leeftijd (van het vaste team) is 29 jaar.

De functie is ingeschaald in schaal 7 van de cao-richtlijn Goede Doelen Nederland (advieslijn laag). Voor het gezochte profiel komt dit neer op een salaris van ongeveer € 2.800 (bruto, op basis van fulltime dienstverband). Idealiter start je op 1 maart en krijg je een aanstelling voor 32 uur in de week (4 dagen).

Solliciteren op deze functie kan tot en met 26 december.

De eerste gesprekken worden gevoerd op donderdag 10 en maandag 14 januari 2019.

Klik hier voor meer informatie en om direct te solliciteren

12_edited-4

 

© 2019